۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۴۵۹۴۶۹
یکی از علمای عراق:

حامیان صدام در جنگ علیه ایران به حمایت از حضور ترکیه در عراق می پردازند

یکی از علمای عراق نسبت به عواقب حضور نظامیان ترکیه در این کشور هشدار داد و خاطرنشان کرد که حامیان صدام در جنگ با ایران امروز از ترکیه برای حضور در عراق پشتیبانی می‎کنند.
آیت‌ الله سید محمد تقی مدرسی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق، امروز در جلسه هفتگی خود مداخله ترکیه در عراق را به تحریک و حمایت برخی از کشورهای منطقه دانست و خاطرنشان کرد: ترکیه دانسته و یا نداسته در زمین سایر کشورها بازی می‎کند که خواهان مداخله در عراق و ضربه به استقلال این کشور هستند.

وی با بیان اینکه برخی از کشورهای منطقه به هر اقدامی برای آزار و اذیت ملت عراق دست می‎زنند، اظهار داشت: بازی که ترکیه علیه عراق شروع کرده است به زودی به خودش باز خواهد گشت و عواقبش را مشاهده می‎کند.

این عالم عراقی تصریح کرد: کشورهای منطقه‎ که امروز ترکیه را برای مداخله در ترکیه حمایت و تشویق می‎کنند همان کشورهایی هستند که نظام دیکتاتور صدام را برای مبارزه با جمهوری اسلامی ایران حمایت می‎کردند و پس از آنکه تاریخ مصرف صدام به پایان رسید او را رها کردند تا سرنگون شود.

وی افزایش همکاری با کشورهای منطقه به ویژه همسایه را خواسته دولتمردان و ملت عراق دانست و بیان داشت: همکاری و تعامل عراق با کشورهای مختلف باید بر اساس منافع و مصالح هر دو کشور باشد.

آیت الله مدرسی از رشادت و جانفشانی مجاهدان عراقی در مبارزه با جریان تروریستی داعش تقدیر و تشکر کرد و خاطرنشان ساخت: جوانان قهرمان عراقی در جریان عملیات آزادسازی استان موصل اراضی این کشور را یکی پس از دیگر  پاکسازی می کنند.

وی تاکید کرد: حوزه‎های علمیه و مسؤولان سیاسی باید بیش از پیش به دین و ملت عراق توجه و خدمت کنند./994/ب901/د

 

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات