۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۴۵۹۵۶۱
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی:

وفاداری مردم به اسلام و انقلاب عامل ماندگاری و بقای نظام است

رییس سازمان اوقاف کشور با بیان این که وفاداری مردم به اسلام و انقلاب عامل ماندگاری و بقای این نظام است، گفت: اگر این وفاداری و دلدادگی مردم نبود امروز انقلاب اسلامی مسیر دیگری را طی می کرد.
محمدی رییس سازمان اوقاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عصر جمعه در همایش زنان علوی تبرستان به سابقه مازندران در پذیرش حکومت علوی اشاره کرد و گفت: دیار تبرستان جایگاه حامیان اهل بیت(ع) بوده است.

وی با بیان این که مردم دریار تبرستان عشق و وفاداری به قرآن و اهل بیت(ع) را به اثبات رساندند، افزود: وجود هزاران امامزاده و بقاع متبرکه در این استان نشان ثابت کننده علاقه مندی و ارادت مردم این دیار به اهل بیت(ع) است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف کشور با اشاره به این که مردم دیار تبرستان در آن مقطع با بیعت با حسن بن زید، او را تشکیل حکومت علوی همراهی و حتی جان دادند که متأسفانه این مسأله در تاریخ ثبت نشد، تصریح کرد: در حال حاضر حوزویان و دانشگاهیان باید در این خصوص تحقیق و پژوهش کنند.

وی با بیان این که مردم دیار تبرستان معرفت و دلدادگی خود را به قرآن و اهل بیت(ع) را با این اقدام اثابت کردند، گفت: مردم تبرستان با علم و آگاهی پاسخ وفاداری به پیامبر و اهل بیت(ع) را دادند.

رییس سازمان اوقاف کشور با بیان این که وفاداری مردم به اسلام و انقلاب عامل ماندگاری و بقای این نظام است، خاطرنشان کرد: اگر این وفاداری و دلدادگی مردم نبود امروز انقلاب اسلامی مسیر دیگری را طی می کرد.

وی با اشاره به این که ملت بزرگ ایران با تبعیت از معارف قرآن و اهل بیت(ع) با بنیانگذار کبیر انقلاب برای برپایی نهضت انقلاب همراهی کردند، افزود: حرکت در مسیر اهل بیت(ع) جامعه را در مسیر رشد و تعالی قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همدلی است، تصریح کرد: امروز یکی از مهم ترین راه هایی که مانع گمراهی و انحراف در جامعه می شود عمل به تعالیم دینی و دستورات الهی است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با بیان این که شهدای هشت سال دفاع مقدس و حرم در مسیر قرآن و اهل بیت(ع) گام برداشتند، افزود: در سایه تمسک به این دو امر مهم می توان به تعالی حقیقی دست یافت.

وی در ادامه سخنان خود به حضور گسترده مردم در پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: این مردم عاشق و علاقه مند در سایه تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) در این کنگره عظیم حضور پیدا می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این که عزت و عظمت امروز اسلام ناب به برکت قرآن و عترت است، تصریح کرد: اگر نهضت و قیام امام حسین(ع) نبود عظمت امروز اسلام و انقلاب را نداشتیم.

وی با اشاره به این که اگر قیام امام حسین(ع) نبود مواریث انبیا از بین می‌رفت، تصریح کرد: امام حسین(ع) برای نصیحت و خیرخواهی مردم از هیچ چیزی دریغ نکرد و دلسوز زیادی داشت و در راه خدا آنچه حق بود ادا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی از پیش بینی حضور 25 میلیونی زائران حسینی در مراسم اربعین امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: این شور حسینی نشان دهنده ارادت مردم به سید و سالار شهیدان است.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این همایش به سابقه ولایت مداری مردم این این استان اشاره کرد و گفت: این ولایت مداری به دلیل وجود امامزادگان و بقاع متبرکه  است.

وی با بیان این که مردم مازندران با قیام علویان عشق و دلدادگی خود به اهل بیت(ع) را در عمل به اثبات رساندند، افزود: مردم این استان در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی همواره پیشگام در دفاع از آرمان های انقلاب بودند./202/950/ب1

ارسال نظرات