۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۴۶۰۲۲۴
معاون اجرایی حرم حضرت معصومه تشریح کرد؛

برنامه آستان مقدس بانوی کرامت برای برپایی مجتمع عظیم فرهنگی اقامتی در کربلا

معاون اجرایی حرم حضرت معصومه(س) از خریداری زمینی از سوی آستان مطهر بانوی کرامت در 20 کیلومتری کربل خبر داد و گفت: غیر از موکب ما یک مجتمع فرهنگی را در آنجا داشته باشیم تا در طول کل ایام سال افزون بر مسأله اقامت، برنامه های فرهنگی را نیز داشته باشیم.
جهانگیرزاده معاون اجرایی حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد جواد جهانگیرزاده معاون اجرایی حرم مطهر حضرت معصومه(س) شب گذشته در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که پیش از محرم سفری به عتبات داشتیم که سبب شد قطعه زمینی نزدیک کربلا خریداری شود، گفت: این قطعه زمین در عمود 1080 در 20 کیلومتری حرم مطهر امام حسین(ع) قرار دارد.

وی افزود: مساحت این زمین نزدیک به 12 هزار متر مربع است و خوشبختانه در حلقه امنیتی کربلا قرار دارد، با توجه به بررسی های که انجام شد چند موضوع در محور ار قرار گرفت، نیت این بود که غیر از موکب ما یک مجتمع فرهنگی را در آنجا داشته باشیم تا در طول کل ایام سال افزون بر مسأله اقامت، برنامه های فرهنگی را نیز داشته باشیم.

رییس ستاد موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این که امسال با توجه به محدودیت زمانی غالب سازه ها سبک و به صورت چادر خواهد بود، اظهار داشت: در این برنامه مجموعه درمانی بسیار بزرگی در نظر گرفته شده است و  با همکاری هلال احمر قرار است دارالشفایی در حد یک بیمارستان صحرایی تأسیس شود.

وی ادامه داد: نزدیک به 40 نفر کارد درمانی متخصص و پزشک در این مجموعه درمانی حضور پیدا می کنند تا بتوانند مشکلات درمانی زائران امام حسین(ع) را برطرف کنند، یک آمبولانس بسیار مجهز در این ایام در موکب مستقر خواهد شد.

جهانگیرزاده با بیان این که نزدیک به یک میلیارد تومان دارو از ایران به عراق منتقل می شود، ابراز داشت: غیر از مسأله درمانی، برنامه های فرهنگی برای این مجموعه عظیم در نظر گرفته شده تا کارشناسان آستان مقدس در ایام اربعین در آن مکان حضور داشته و پاسخگوی مسائل شرعی و اعتقادی زائران باشند.

وی عنوان کرد: نمایشگاهی پیش بینی شده تا در مدتی که آنجا هستیم احیاگران پیاده روی کربلا را به زائران معرفی کنیم، برنامه های قرآنی و معارفی هم از دیگر بخش ها به شمار می رود که در سه وعده نماز جماعت اقامه می شود.

معاون اجرایی حرم مطهر حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: یکی از برنامه ها به دستور تولیت محرتم این است که به مواکب خدمات رسان سرکشی کرده و بسته های متبرک آستان مقدس حضرت معصومه(س) را به آن ها اهدا و از مهمان نوازی آنان تقدیر کنیم.

وی اضافه کرد: برنامه ها به صورت مستقیم با همکاری مرکز صداوسیمای قم از شبکه های گوناگون پخش می شود، برای نزدیک به 3 هزار نفر به صورت روزنه اسکان فراهم شده است، نگاه ویژه ای به اقامت خواهران در این موکب دیده شده است؛ در زمینه پذیرایی ایستگاه های صلواتی و آشپزخانه ها وجود دارد و در طول 8 روز آماده پذیرایی از 100 هزار نفر در سه وعده هستیم.

جهانگیرزاده با بیان این که خدمات ویژه ای برای سالمندان در نظر گرفته شده است، گفت: قرار شده که نظافت چند هزار متر قبل و بعد از موکب بر عهده شهرداری قم است و یک دستگاه ماشین زباله و آتش نشانی هم آنجان حضور خواهند داشت، پیش بینی شده بتوانیم در آینده در این مجموعه حسینیه، مرکزاقامتی، آشپزخانه و ایستگاه های فرهنگی و معرفتی داشته باشیم./1323/202/ب3

ارسال نظرات