۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۴۶۰۲۷۰
مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه مطرح کرد؛

«جابر بن عبدالله» نخستین زائر اربعین/ پیاده روی عزاداران فرصتی بی بدیل برای حوزه

حجت الاسلام شعبانی گفت: افراد با افکار و مذاهب مختلف حتی با دین های مختلف، غیر مسلمانان در این ایام برای زیارت ابا عبدالله(ع) به کربلا می آیند، فرصت بسیار مناسبی است که فرهنگ حسینی را در حد توان، حوزه علمیه وارد شود و به این جمعیت مشتاق زیارت و فرهنگ امام حسین(ع) را تعلیم دهد.
حجت الاسلام احمد شعبانی

حجت الاسلام احمد شعبانی، عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ابراز داشت: شروع جاذبه مغناطیسی حسینی در روز اربعین است و این جاذبه حضرت حسین(ع) بوده که جابربن عبدالله را از مدینه به کربلا کشاند و از آن روز تا به امروز و در آینده، ما می بینیم که هر ساله جمعیت زیارت کنندگان امام حسین(ع) در روز اربعین یک جلوه خاصی به خودش گرفته است که امروزه این پیاده روی حسینی بزرگترین تشکل امت اسلامی است.

 وی ادامه داد: در ایام حج وقتی که حول کعبه خانه خدا جمع می شوند حدود سه میلیون جمعیت مسلمانان جمع می شوند، اما در اربعین بالای بیست میلیون جمعیت با تحمل سختی ها و مشقات و پیاده روی خاص و زحماتی بسیار تحمل می کنند به عشق اباعبدالله(ع)، در واقع آن جاذبه مردم را می کشاند و می آورد.

 حجت الاسلام شعبانی اظهار داشت: در این فضایی که با افکار و مذاهب مختلف حتی با دین های مختلف، غیر مسلمانان در این ایام برای زیارت ابا عبدالله(ع) به کربلا می آیند، فرصت بسیار مناسبی است که فرهنگ حسینی را در حد توان، حوزه علمیه وارد شود و به این جمعیت مشتاق زیارت و فرهنگ امام حسین(ع) را تعلیم دهد.

راهبردهایی که حوزه علمیه قم در استفاده از ظرفیت پیاده روی اربعین حسینی باید داشته باشد

وی با اشاره به اینکه امسال آموزش مباحث و اعتقادات دینی، آموزش آشنایی با فرهنگ ابا عبدالله(ع) و مسؤولیت اعزام مبلغان به عهده سازمان اوقاف واگذار شده است، گفت: تا به امروز جلسات متعددی با نام های مختلف مثل بعثه رهبر معظم انقلاب، جامعه المصطفی و دفتر تبلیغات داشتیم

حجت الاسلام شعبانی اضافه کرد: تشکیلاین جلسات منجر به تشکیل شش کار گروه و دو محدوده خالی داخل مرز به اسم مهران و چذابه و شلمچه خارج از کشور را هم  ‌به هشت محور تقسیم کردیم، حدود دو هزار مبلغ جهت همین مباحثی که عرض کردم آموزش مباحث دینی و عرض کنم که آشنایی با فرهنگ اباعبدالله(ع) اعلام می کنیم.

مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عنوان کرد: برای این عزیزان ما محتوایی تولید کردیم و دوره های آموزشی گذاشتیم و یک همایشی برای مبلغان که عازم اربعین هستند برگزار کردیم.

حجت الاسلام شعبانی خاطر نشان کرد: حوزه وظیفه بسیار مهمی دارد، مبلغان روحانیون می توانند احساس تکلیف خاصی نسبت به این فرصت بی نظیر جهان اسلام که برای این امت با محدود زمانی که پیش می آید با فرهنگ اباعبدالله (ع)، فرهنگ اسلام و آشنایی، فرهنگ استکبار ستیزی استفاده کنند.

وی ابراز داشت: در پاسخ به اینکه چرا اباعبدالله (ع) به شهادت رسیدند و چرا از آن روز امام حسین(ع) به شهادت رسید دشمنان خوشحال بودند که حسین(ع) شکست خورد امروز به جامعه باید بگوییم حسین(ع) شکست نخورد و ایشان در راه اهداف خودش استقامت کرد.

مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: ابا عبدالله(ع) بعد از هزار و چهارصد سال زنده است و در یک ایام خاص در طول یک هفته تا ده روز جمعیت کثیری که آمار بیش از بیست میلیون است برای زیارت ایشان مشرف می شوند، در واقع ابا عبدالله(ع) پیروز آن نبرد بود.

وی با اشاره به اینکه اهداف امام حسین(ع) ظلم ستیزی، استکبار ستیزی و یاری مظلومان که مظلومان جهان هم تشنه معارف اباعبدالله(ع)هستند که متاسفانه فرهنگ اسلام در رسانه های غربی در رسانه ای معاند و رسانه های دشمنان اسلام برعکس جلوه داده می شود.

حجت الاسلام شعبانی اضافه کرد: امروز مشاهده می کنیم داعش را به عنوان مسلمان معرفی می کنند و آل سعود و بهائیت را به عنوان اسلام واقعی معرفی می کنند، رسانه ها و شبکه هایی مثل شبکه های انگلیسی زبان و استفاده بعضی از نیروهایی که ابزار دست خودشان هستند تعریف خاصی از اسلام دارند و ما باید از این فرصت خاص بتوانیم استفاده کنیم که حداقل قسمتی از این جمعیت تحت پوشش این اهداف بلند ابا عبدالله(ع) قرار دهیم./875/ت302/س

ارسال نظرات