۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۴۶۰۳۰۵
تولیت مدرسه علمیه امام حسین بابل:

پیاده روی اربعین در راستای تحقق استراتژی شیعه برای ظهور امام عصر است

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به تاکید ائمه معصومین(ع) برای پیاده روی در مسیر زیارت سیدالشهدا(ع)، گفت: پیاده روی اربعین حسینی از صدهای تاکتیک مورد عنایت ائمه اطهار(ع) برای تحقق استراتژی تشیعه برای زمینه سازی ظهور است.
حجت الاسلام حسین تقی پور

حجت الاسلام حسین تقی پور تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با اشاره به اهمیت پیاده روی و بزرگداشت باشکوه اربعین حسینی، گفت: اربعين حسینی نشان دهنده نقشه راهي برای اتصال قیام سیدالشهدا(ع)  تا قیام بزرگ و جهانی امام عصر(عج) است.

وی افزود: اربعین حسینی نشان دهنده جنبش، جوشش و حرکت نهضت سیدالشهدا(ع) در تاریخ است و رمز جاودانگي و ماندگاري آرمانها و تفكر عاشورايي امام حسين(ع) است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) برای توصیه برای پیاده روی سفر زیارت امام حسین(ع)، خاطرنشان کرد: امروز پس از صدها سال از آغاز پیاده روی اربعین از زمان شیخ انصاری، به حركتي بي‏بديل و تجمع میلیونی برای میثاق با قیام سیدالشهدا(ع) تبدیل شده است.

وی ادامه داد: پیاده روی اربعین حسینی از صدهای تاکتیک مورد عنایت ائمه اطهار(ع) برای تحقق استراتژی تشیع است که لازم است همراه با تفکر و ژرف اندیشی باشد.

حجت الاسلام تقی پور ایجاد اتحاد و همبستگی را از دیگر آثار کارکردی اربعین حسینی بیان کرد و گفت: پیاده روی اربعین حسینی موجب همبستگی میان تشیع، می شود و به آنها هویت می بخشد.

امام جمعه گتاب افزود: پیاده روی اربعین حسینی  نمود جهانی و به نوعی تبلیغ جریان اجتماعی شیعه است که با استفاده از ابزار رسانه ای پیشرفته امروز، در جامعه  جهانی  تاثیر گذار است.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل به روایتی از امام عسکری در خصوص تاکید بر زیارت اربعین پرداخت و خاطرنشان کرد: اربعین حسینی باید زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) شود و زائران اربعین مهمترین و اولین حاجت خود را در این مسیر ظهور منجی عالم بشریت قرار دهند.

وی ادامه داد: بايد جهت‏گيري اصلي اين حركت متعبدانه، مجاهدانه و صبورانه  فرياد عليه كاخهاي ظلم و جبهه استكباری صهيونيزم باشد.

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به شعار جهانی اربعین امسال، گفت: در دنیایی که صهیونیسم و استکبار تمام تلاش خود را علیه اسلام عزیز معطوف کرده اند، مسلمانان فریاد انی احامی ابدا عن دینی را به تاسی از حضرت ابوالفضل(ع) در اربعین حسینی فریاد می زنند.

وی افزود: روح حاكم بر جريان ماندگار پياده‏روي اربعين، بايد سه عنصر اساسي تعبد، صبر و مجاهدت باشد.

استاد حوزه علمیه با تشریح علل تاکید بر این سه عنصر در مسیر پیاده روی اربعین حسینی، تاکید کرد: ايمان، جهاد و مقاومت نشات گرفته از تفکر انقلابی و عاشورایی سیدالشهدا(ع) در قیام کربلا است و دیگر نهضتهای و قیامهای برگرفته از این جریان از این سه عنصر بهره گرفته اند./1313/302/ب3

ارسال نظرات