۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۴۶۰۵۵۵
نماینده مردم تبریز در مجلس:

اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش مشکلات کشور است

سعیدی با تأکید بر این‌که اقتصاد مقاومتی تنها به واسطه تفکر انقلابی به نتیجه می رسد، گفت: اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش مشکلات کشور است.
محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه مراغه با تأکید بر این‌که حوزه و دانشگاه رسالت خطیری در تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر عهده دارند، اظهار داشت: ارتباط صنعت با دانشگاه لازمه تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان این‌که اقتصاد دانش‌بنیان بدون نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها ممکن نخواهد بود، خاطرنشان کرد: در شرایطی که رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را با عنوان اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل نامگذاری کرده‌اند، دانشگاه وظیفه دارد بر ارتقای سطح کیفی و کمی تولید ملی مبتنی بر دانش روز به رسالت حقیقی خود عمل کند.

سعیدی با تأکید بر این‌که اقتصاد مقاومتی تنها به واسطه تفکر انقلابی به نتیجه می رسد، تصریح کرد: ملت ایران پیش از این ثابت کرده که با تفکر انقلابی و جهادی توانسته بر مشکلات فائق آید، چنانکه در دوران هشت سال دفاع مقدس در سایه تفکر انقلابی توانستیم مقابل مستکبران عالم ایستادگی کنیم، به یقین مشکلات اقتصادی کشور نیز با تفکر انقلاب برطرف خواهد شد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با اشاره به این‌که دوری از آموزه های اسلامی و شیعی جامعه را با معضلات عدیده رو به رو خواهد کرد، افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم پایبندی به روحیه انقلابی در عرصه های مختلف اجرایی نشانگر اهمیت موضوع است.

وی خواستار نهادینه شدن تفکر علمی و دینی در تمامی امور کشور شد و گفت: علم بدون تعهد و تدین بدون داشتن سواد علمی جامعه را به انحراف خواهد کشید، در حقیقت امروز جامعه نیازمند متخصصان متعهد در تمامی عرصه‌هاست که بتواند بر مشکلاتی که دشمنان نظام روز به روز بر دامنه آن می افزایند؛ غلبه کند.

سعیدی با بیان این‌که دغدغه نمایندگان مجلس در راستای برطرف شدن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است، گفت: مشکل امروز کشور اقتصاد است و درمان اصلی آن نیز اقتصاد مقاومتی می باشد، دولت قبل مشکل را خوب شناسایی کرد اما در تجویز دچار مشکل شد و دولت فعلی نیز باید اقتصاد مقاومتی را پیش گیرد.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران تجلی پیروزی تفکر انقلابی بر اندیشه غربی بود، خاطرنشان کرد: عده‌ای راه حل مشکلات کشور را در آنسوی مرزها جستجو می کنند، در حالی که در داخل برخی از نمودهای کارآیی و کارآمدی روحیه انقلابی در اداره کشور را مشاهده می کنند./935/203/ب3

 

ارسال نظرات