۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۴۶۰۵۶۹
مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی استان قم خبر داد:

افزایش آمار امانت کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان قم

حجت الاسلام جباری رویکرد اداره کتابخانه‌های عمومی استان قم را توسعه فضای تجهیزات و کتابخانه‌های استانی و تلاش برای رشد سرانه مطالعه در استان قم توصیف کرد و گفت: امسال نسبت به سال گذشته، آمار امانت کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان قم 12 درصد افزایش پیدا کرده است.
حجت الاسلام عطاء الله جباری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عطاءالله جباری، مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی استان قم، پیش از ظهر امروز، در آیین تجلیل از مقام کتابداران و مروجان فرهنگ کتابخوانی که در تالار قدس کتابخانه عمومی آیت الله خامنه‌ای قم برگزار شد، به فعالیت‌های اداره کتابخانه‌های عمومی استان قم اشاره و بیان کرد: به جهت وجود ظرفیت بالای کتابخوانی استان قم، امسال بیشترین تعداد جذب کتابدار از سوی نهاد کتابخانه عمومی کشور به استان قم اختصاص داده شده است، در همین راستا ده نفر از فارغ التحصیلان رشته کتابداری در کتابخانه عمومی این استان مشغول به فعالیت شده‌اند.

حجت الاسلام جباری بر ضرورت افزایش سرانه مطالعه در کشور تأکید کرد و گفت: برخلاف اینکه آمار سرانه کتابخوانی در کشور پایین است، اما سرانه کتابخوانی در استان قم از رویش و رشد مناسب برخوردار است.

وی رویکرد اداره کتابخانه‌های عمومی استان قم را توسعه فضای تجهیزات و کتابخانه‌های استانی و تلاش برای رشد سرانه مطالعه در استان قم توصیف کرد و گفت: امسال نسبت به سال گذشته، آمار امانت کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان قم 12 درصد رشد و افزایش یافته است.

مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی استان قم بیان کرد: افزایش آمار امانت کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان قم نشانگر تلاش‌های کتابداران استانی در جهت گسترش فرهنگ کتابداری است و امیدوارم این روند تداوم داشته باشد تا اینکه سرانه مطالعه در استان قم به حد مطلوب و زیبنده شهر علم و معرفت برسد.

وی ضمن تقدیر از حمایت‌های مسؤولان شهری در جهت گسترش و تجهیز کتابخانه‌های استان قم، گفت: در سالیانی که با کمبود بودجه‌های عمرانی و شهری در قم مواجه هستیم، اما مسؤولان شهری بودجه‌های مناسبی برای گسترش و توسعه فضای کتابخانه‌ای اختصاص داده‌اند.

مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی استان قم از تکمیل و تجهیز کتابخانه نوبهار شهر قم خبر داد و گفت: کتابخانه منطقه نوبهار با درجه استاندارد، و زیر بنای بیش از 3 هزار متر در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 حجت الاسلام جباری بیان کرد: کتابخانه نوبهار در محروم‌ترین مناطق شهر قم تأسیس شده است که به جز آن مرکز فرهنگی دیگری در این منطقه وجود ندارد، تلاش و همت همکاران ما این است که بهترین امکانات و خدمات را برای مردم این منطقه ارائه دهیم./998/پ202/ق

ارسال نظرات