۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۴۶۱۰۴۶
مدیر دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه:

خدمتگزاران نظام از سیره رسوال اکرم در روابط خارجی الگوبرداری کنند

مدیر دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه گفت: سیره حکومتی رسول اکرم(ص) در روابط خارجی و آگاهی از چگونگی آن برای مسلمانان به ویژه کارگزاران نظام جمهوری اسلامی راهگشا است.
مدیر دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه

حجت الاسلام محمد قاسم احمدی، مدیر دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به زندگی و سیره پیامبر اکرم(ص)، ابراز داشت: یکی از ابعاد زندگی رسول اکرم (ص) سیره حکومتی آن حضرت در روابط خارجی و چگونگی برخورد با بیگانگان است.

مدیر دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه تصریح کرد: یکی از مسائل مهم هر دولتی روابط خارجی آن است، از این رو بررسی روابط خارجی مسلمانان در دوران رسول اکرم(ص)، سیره حکومتی آن حضرت در این زمینه و آگاهی از چگونگی آن برای مسلمانان به ویژه کارگزاران نظام جمهوری اسلامی راه گشا است.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: روشن است که روابط خارجی ما در نظام جمهوری اسلامی باید بر اصول و مبانی اسلام مبتنی باشد، این اصول و مبانی از سیره حکومتی رسول خدا(ص) در روابط خارجی به دست می آید.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اهمیت تألیف کتاب روابط خارجی در حکومت نبوی، بیان داشت: در بخش اول این کتاب آیاتی از قرآن کریم بررسی و مطابقت سیره حکومتی رسول اکرم(ص) را با قرآن در زمینه روابط خارجی گوشزد کرده ایم.

وی در ادامه افزود: در فصل دوم جغرافیای سیاسی و اوضاع عمومی جهان در دوران پیامبر اکرم(ص) به طور اجمالی بررسی شده و شرایط جهانی و زمینه های سیاسی و اجتماعی ظهور اسلام تبیین شده است.

مدیر دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه با اشاره به مطالبی که در بخش سوم این کتاب مطرح شده است، بیان داشت: سیره حکومتی پیامبر اسلام در روابط خارجی و چگونگی رویارویی آن حضرت با بیگانگان بررسی و تحلیل شده است، در این زمینه موضوعاتی مانند مذاکرات پیامبر با سران قبایل و گروه ها و انعقاد پیمان با آنها، ارسال نامه و سفیر به دربار پادشاهان و سران قبایل، جنگ و صلح با کفار و مشرکین، ارسال گروه های تبلیغی و هیأت های نمایندگی به سوی قبال و دولتهای اطراف و موارد دیگر مطرح شده است.

این مسؤول یادآور شد: هدف از تألیف، بررسی و پژوهش در این زمینه شناخت خط مشی و راهکارهای حکومتی رسول اکرم(ص) در روابط خارجی و چگونگی برخورد آن حضرت با بیگانگان است.

وی در پایان ابراز داشت: کتاب روابط خارجی در حکومت نبوی از سوی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و در 240 صفحه منتشر شده است./857/303/ب2

ارسال نظرات