۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۴۶۱۲۱۷
حجت الاسلام حجامی خبر داد؛

انتخاب 53 اثر از بین هزار و 470 اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره علامه حلی

دبیر سومین جشنواره علامه حلی استان قم با بیان اینکه در جشنواره سوم 53 نفر حائز رتبه شدند، گفت: در این جشنواره تعداد 898 نفر پژوهشگر داشتیم که در مجموع هزار و 470 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این میزان، هزار و 119 اثر از سوی برادران و 351 اثر توسط خواهران به دبیرخانه جشنواره رسید.
حسین حجامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه سومین جشنواره علامه حلی استان قم به همراه تجلیل از برگزیدگان این جشنواره عصر امروز در سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

حجت الاسلام حسین حجامی در این مراسم با اشاره به این که جشنواره علامه حلی استان قم بی حاشیه ترین جشنواره در کشور است، اظهار داشت: این مراسم در واقع باید حدود یک ماه پیش برگزار می شد ولی به دلیل تغییر در معاونت پژوهش حوزه های علمیه و همچنین برخی از مشکلات دیگر به امروز موکول شد. اگر بعد از ماه صفر هم برگزار می کردیم با جشنواره مرکزی تلاقی پیدا می کرد.

دبیر سومین جشنواره علامه حلی استان قم افزود: در این جشنواره تعداد 898 نفر پژوهشگر داشتیم که در مجموع هزار و 470 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این میزان، هزار و 119 اثر از سوی برادران و 351 اثر توسط خواهران به دبیرخانه جشنواره رسید که آثار برادران نسبت به دوره دوم حدود 10 درصد و آثار خواهران بیش از 20 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در این جشنواره رشد کیفی خوبی داشتیم، ابراز داشت: در مجموع از نظر کمی زیاد رشد نداشتیم ولی کیفیت آثار رشد قابل توجهی داشته است؛ در گذشته برخی آثار را می دیدیم که حتی قواعد اولیه مقاله نویسی در آنها رعایت نمی شد اما امروز دیگر شاهد این مشکلات نیستیم و به همین دلیل قضاوت برای معرفی آثار برگزیده کار سختی است.

حجت الاسلام حجامی با بیان اینکه در جشنواره سوم 53 نفر حائز رتبه شدند، افزود: نحوه تعیین برگزیدگان نسبت به سال قبل از سوی شورای سیاست گذاری جشنواره تغییر یافته و دبیرخانه موظف شده است از بین کسانی که امتیاز بالای 80 را کسب کرده اند، سه نفر را به عنوان برگزیده، سه نفر را شایسته تقدیر و پنج نفر را به عنوان قابل تحسین انتخاب کند و همین مسأله باعث شده تعداد کسانی که در جشنواره سوم استان قم مورد تقدیر قرار گرفتند نسبت به دوره قبل کمتر گردد.

وی تصریح کرد: اگر به شیوه دوره قبل عمل می شد باید 148 نفر مورد تقدیر قرار می گرفتند، چراکه 46 نفر امتیاز بالای 80 به عنوان برگزیده و باقی تا امتیاز 75 به عنوان شایسته تقدیر می شدند و این امر به وضوح نشان دهنده رشد کیفی آثار دوره سوم نسبت به دوره قبل است؛ البته ما امیدواریم سال آینده امیدواریم این محدودیت را بردارند تا افراد بیشتری شایستگی تقدیر پیدا کنند./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات