۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۴۶۱۲۵۰
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

انسانهای پاک در سرزمینهای کفر حجت خداوند روی زمین هستند

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: امروز برخی از افراد در کشورهای کفر بسیار پاک زندگی می‌کنند و حجت خدا روی زمین و از اولیای الهی هستند.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، شامگاه شنبه در حسینیه قاسم بن الحسن(ع) تهران، اظهار داشت: ارث بردن یک فرد از حضرت آدم(ع)، پیامبران الوالعزم و امیرمؤمنان علی(ع) نشان از ظرفیت بالای وجودی آن شخص است.

وی افزود: خداوند به حضرت آدم(ع) علم بخشید علمی که فرشتگان از درک آن علم ناتوان بودند در حالی که ملائکه عقل محض هستند و این مقام حضرت آدم(ع) را می‌رساند.

این استاد حوزه علمیه درباره انسانهایی که در برابر خواسته‌های نفسانی خویش پیروز می‌شوند، ابراز کرد: انسان مؤمن هرگز به سوی اعمال زشت و گناه آلود نمی‌رود، زیرا عقل و معنویت انسان متقی بر هواهای نفسانی‌اش غلبه می‌کند به همین سبب مقامشان از فرشتگان خدا بالاتر است.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به قدرت‌ها و هواهای نفسانی انسان، گفت: انسان باید در مقابل قدرتها و تمایلاتی که انسان را به خود دعوت می‌کند، بر اساس عقلی که تابع دین است استقامت کند در غیر این صورت آن تمایلات شیطانی او را نابود خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه اگر انسان عبد خداوند باشد مرتکب گناه نمی‌شود، تصریح کرد: خداوند به انسانها نعمت می‌دهد افرادی جای اطاعت از هواهای نفسانی از فرمان الهی اطاعت می‌کنند مقامی بالاتر از فرشتگان دارند اما افرادی که از هوای نفس تبعیت می‌کنند مقامشان از حیوان هم پایین‌تر است.

این دانشمند فرزانه اضافه کرد: امروز برخی از افراد در کشورهای کفر بسیار پاک زندگی می‌کنند و حجت خدا روی زمین و از اولیای الهی هستند.

وی گفت: خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید: هدایت کردن و دستگیری مردم کار تو نیست تو مأمور هستی که سخن مرا به آنان برسانی و من هستم که آنان را هدایت می‌کنم؛ با این توجه هیچ شخصی نمی‌تواند ادعا کند که فردی را هدایت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان عنوان کرد: ظرفیت انسان مؤمن نسبت به دیگر موجودات و فرشتگان بالاتر است.

این مفسر قرآن کریم در پایان خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) وارث همه ارزش‌ها و ارث‌بر حضرت آدم(ع)، پیامبران الوالعزم و امیرمؤمنان علی(ع) است، مابقی انسانها نیز می‌توانند در طول ارث‌بری اباعبدالله الحسین(ع) ارث‌بر ارزشها باشند./813/201/ب2

ارسال نظرات