۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۴۶۱۲۸۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

مسجد مرکز ثقل اندیشه‌های اسلامی است/ ضرورت تقویت ارتباط بین مساجد و جامعه فرهنگی و هنری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه مسجد مرکز ثقل ارزش‌های دینی است، بر ضرورت افزایش پیوند و ارتباط بین مساجد و جامعه فرهنگی و هنری کشور تأکید کرد.
حسین فرخنده - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست هم‌اندیشی دستگاه‌های مرتبط با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: این‌گونه نشست‌ها آثار حداقلی و حداکثری دارد؛ زیرا منجر به آگاهی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری دستگاه که اهداف، شیوه و ابزار مشترک دارند، می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی می‌تواند به‌ عنوان یک اتاق فکر در راستای هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی و حمایت از برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشد.

فرخنده با اشاره به اینکه کانونهای فرهنگی هنری مساجد یکی از دستگاه‌های وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، یکی از اهداف راه‌اندازی کانون‌های مساجد را فراهم کردن جاذبه‌های لازم برای حضور جوانان در مسجد دانست و اظهار کرد: دنیای امروز دنیای تصویر است و ذهن و فکر مردم به تصویر درآمده است که در این راستا ضرورت دارد تا بتوانیم حضور حداکثری جوانان را در مساجد فراهم کنیم.

وی همچنین بر ضرورت پیوند بین دبیرخانه مساجد و جامعه فرهنگی و هنری تأکید کرد و با بیان اینکه خاک مسجد هنرپرور است، افزود: باید از مساجد برای پروراندن هنر دینی استفاده کرد.

دبیر هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه مسجد مرکز ثقل ارزش‌های دینی است، ادامه داد: پروراندن ایده‌های دینی در زمینه‌های هنری در مسجد شکل می‌گیرد.

فرخنده با اشاره به اینکه کلاس‌های دینی، مسابقات قرآنی و جشنواره‌های فرهنگی و هنری در کانون‌های مساجد به نحو مطلوبی انجام می‌شود، تصریح کرد: ضرورت ایجاد جاذبه‌های هنری شامل کلاس‌های طراحی، نقاشی و تصویرسازی در مساجد می‌تواند بخش هنری فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری را پررنگ‌تر کند.

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی هم در این نشست از ثبت ٣٥٢ کانون فرهنگی و هنری در سامانه ستاد عالی خبر داد و گفت: از این تعداد ٢١٠ کانون دارای کتابخانه مجزا و کامل است.

وی از اهدای کتاب‌های کمک‌درسی به کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری شهری و روستایی خبر داد و گفت: هرساله به مناسبت‌های مختلف «کاروان مهر» با هدف تجهیز کتابخانه‌های کانون مساجد به شهرستان‌ها اعزام می‌شود.

شیرازیان همچنین برگزاری چهار دوره آموزشی خبرنگاران افتخاری، نشریات تجربی، مدیران کانون‌های جدیدالتأسیس و کتابداران را ازجمله برنامه‌های آتی دبیرخانه اعلام کرد.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در ادامه از حمایت ١١٣ میلیون و ٥٠٠ هزار تومانی وزارت ارشاد و ستاد عالی از کانون‌های مساجد طی امسال خبر داد و گفت: این مبلغ به‌عنوان سرانه به‌حساب ٣٤١ کانون فرهنگی و هنری واریز شده است.

وی فعالیت‌های خانه نور و طرح تلاوت نور را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و با بیان اینکه پایگاه‌های طرح تلاوت نور از ٢٠ پایگاه در شروع اجرای طرح به ٥٠٨ پایگاه افزایش یافته است، اظهار داشت: هدف ما توسعه کیفی کانون‌های فرهنگی و هنری در کنار توسعه کمی است./9314/202/ب2

ارسال نظرات