۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۴۶۱۲۸۹
امام جمعه رفسنجان:

اربعین یک حرکت و انقلاب ارزشمند است

امام جمعه رفسنجان گفت: اربعین یک حرکت و انقلاب ارزشمند در بین مردم و همانند عاشورا می درخشد؛ که دشمنان از این لشکر به هم وصل شده می هراسند.
امام جمعه رفسنجان امام جمعه رفسنجان

حجت الاسلام عباس رمضان زاده امام جمعه رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: عدد اربعین چهل و چله نشینی، ارزشمند و مقدس است؛ میقات حضرت موسی (ع) و معبوث شدن پیامبر رحمت(ص) و ارتحال مومنان در این عدد می باشد.

وی افزود: خاصه اربعین امام حسین (ع) ارزشمند است و نماد حرکت جابر و عطیه و بازگشت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) برای زیارت سالار شهیدان به سمت کربلا می باشد.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: سخن امام حسین (ع) و اتمام حجت ایشان و نثار کردن خون قلب خود، که مردم از جهالت و ضلالت نجات پیدا کنند؛ اما حب دنیا چشمان این مردم را به روی حق کور کرده بود.

وی مطرح کرد: پیاده روی در این روز مهم یک فرهنگ است؛ با وجود فشار حکومت ها در عراق، اما صدها سال در این کشور این فرهنگ و انقلاب عظیم ساری و جاری است، خواندن زیارت اربیعن در صبحگاه این روز تاکید فراوان شده است.

امام جمعه رفسنجان عنوان کرد: اربعین یک حرکت و انقلاب ارزشمند در بین مردم، و همانند عاشورا می درخشد؛ که دشمنان از این لشکر به هم وصل شده می هراسند.

وی اشاره کرد: زائران سیدالشهدا(ع) از جای جای ایران اسلامی هم عاشقانه برای زیارت و خدمت به زوار ابی عبدالله (ع) در موکب ها و در مسیر راه از هیچ کمکی دریغ نمی کنند.

استادحوزه علمیه افزود: در شهرها و نقاط مختلف ایران هم مردم به یاد اسرا و اهل بیت امام حسین(ع) مسیر هایی را پیاده طی می کنند؛ تا همنوا و هم گام با زائران سیدالشهدا(ع) قدم های خود را برمی دارند.

حجت الاسلام رمضانی زاده امام جمعه رفسنجان در پایان گفت: این سفر از برکات معنوعی فراوان برخوردار است؛ زائران ایرانی هر کدام یک سفیر هستند قوانین کشور عراق را رعایت کنند و پیام انقلاب اسلامی را به جهانیان برسانند؛ دفاع از مردم فلسطین، و نفرت از اسرائیل غاصب و ستمگر فراموش نشود./302/972/ب1

ارسال نظرات