۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۴۶۱۴۰۲
معاون زیارت استانداری خراسان رضوی خبر داد؛

اعزام 700 مبلغ از خراسان رضوی به عتبات عالیات/ تلاش برای ملی شدن میزبانی از زائران پیاده رضوی

واحدی با اشاره به اعزام 700 مبلغ از خراسان رضوی به عتبات عالیات، گفت: تلاش داریم در میزبانی از زائران پیاده امام رضا(ع) نیز به صورت ویژه سایر استانها را دخیل و میزبانی زائران پیاده دهه آخر صفر را به امری ملی تبدیل کنیم.
اعزام زائر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمدحسن واحدی، معاون زیارت استانداری خراسان رضوی امروز در نشست ستاد هماهنگی زائران پیاده دهه آخر صفر در محل استانداری خراسان رضوی گفت: حرکتهایی همچون زیارت پیاده و میزبانی از زائران باید از سوی مردم انجام شود و دولت نیز نقش حمایتی و پشتیبانی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه استانداری خراسان رضوی در دو جبهه اربعین و دهه اخر صفر، میزبانی از زائران پیاده را بر عهده دارد که هر یک از اینها دارای ستاد و کارگروه خاص خود هستند، افزود: برای راهپیمایی عظیم اربعین، در شهرهای نجف، کربلا و کاظمین 51 موکب با 20 هزار اسکان و تغذیه روزانه داریم.

وی همچنین با اشاره به اعزام 238 دستگاه کامیون بار، 1500 دستگاه اتوبوس و 1200 خدمه پاکبان به کشور عراق جهت خدمت رسانی در ایام اربعین حسینی تصریح کرد: 97 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که ویزای 91 هزار نفر از آنان صادر شده و به وسیله قطار، اتوبوس و هواپیما وارد عراق می شوند. البته این آمار شامل افرادی که با خودروی شخصی سفر می کنند نمی شود.

معاون زیارت استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه آستان  قدس رضوی نیز امسال در مرزهای مهران و شلمچه به استقبال زائران حسینی می رود، از اعزام 700 مبلغ که بیش از نیمی از آنان جهت معرفت افزایی در راهپیمایی حضور دارند و صد پزشک و سی پرستار به عتبات عالیات خبر داد.

وی با بیان اینکه در جبهه 28 صفر نیز 250 برنامه تصویب شده است، گفت: امسال تلاش داریم به صورت ویژه سایر استانها را نیز در میزبانی از زائران پیاده امام رضا(ع) دخیل و میزبانی از زائران پیاده دهه اخر صفر را به امری ملی تبدیل کنیم.

واحدی یادآور شد: زیارت با پای پیاده یک حرکت فرهنگی است و اصولا ارائه خدمات رفاهی برای ارتقای این فرهنگ و اثرگذاری هر چه بیشتر زیارت در زندگی زائران صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه سیاست ساماندهی اعزام کاروانهای پیاده از سوی دفاتر شرکتی حج و زیارت از سوی معاونت زیارت در حال بررسی است، نسبت به تأمین امنیت همه جانبه ایستگاه های صلواتی تأکید با توجه به گسترش پدیده بیوتروریسم تأکید کرد./202/930/ب1

 

ارسال نظرات