۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۴۶۲۰۷۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

اجرای امینانه نیات واقفان مهمترین رویکرد اوقاف خراسان شمالی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: تلاش برای سرمایه‌گذاری در موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفان از مهمترین رویکردهای نهاد اوقاف استان در زمینه صدقه جاریه وقف است.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، امروز در جلسه هماهنگی هفته وقف، با تأکید بر ضرورت افزایش سرمایه‌گذاری در موقوفات استان، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در موقوفات یکی از راه‌های حفظ و حراست و احیای موقوفات و بقاع متبرکه است.

وی با بیان اینکه تلاش برای سرمایه‌گذاری در موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفان از مهم‌ترین رویکردهای نهاد اوقاف استان درزمینهٔ صدقه جاریه وقف است، از عموم مردم به‌ویژه سرمایه‌گذاران استان خواست تا با سرمایه‌گذاری در فدک‌های اهل بیت (ع) علاوه بر جلوگیری از تخریب و کم بازده شدن درآمد موقوفات، خود را در نیات واقفان خیراندیش سهیم کنند.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد اضافه کرد: تنوع موقوفات قابل سرمایه‌گذاری در سطح استان اعم از کشاورزی، تجاری، رفاهی و خدماتی بستر مناسبی را برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران فراهم کرده که در صورت تحقق این امر، نخستین کسانی که از برکات رشد و توسعه موقوفات بهره‌مند می‌شوند، اهالی خراسان شمالی به‌ویژه اقشار نیازمند خواهند بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف و رسالتهای سازمان اوقاف، اجرای امینانه نیات واقفان است که در این راستا نهاد اوقاف در استان تلاش می‌کند با اجرای طرح‌‌های مختلف ازجمله بصیرت عاشورایی، زائران حرم حسینی و رضوی و مهر تحصیلی، نیتهای واقفان خیراندیش را به‌درستی اجرایی کند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد مجموع موقوفات خراسان شمالی با نیت برگزاری روضه حضرت سیدالشهدا (ع) وقف شده‌اند، افزود: در این زمینه امسال طرح بصیرت عاشورایی در 52 امامزاده و بقعه متبرکه استان با حضور 42 روحانی مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم و 19 روحانی بومی برگزار شد.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به اینکه در قالب طرح بصیرت عاشورایی ویژه‌برنامه‌هایی نظیر تجمع و همایش‌هایی چون «لبیک یا حسین»، «احلی من العسل»، شیرخوارگان حسینی و رهروان زینبی برگزار شد، افزود: درمجموع این چهار ویژه‌برنامه که در امامزاده‌های شاخص استان برگزار شد، بیش از 17 هزار نفر شرکت داشتند.

وی با اشاره به دیگر طرح‌های فرهنگی نهاد اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در هشت‌ماهه سال جاری، اظهار کرد: برگزاری طرح آرامش بهاری همزمان با آغاز سال در 29 بقعه متبرکه، طرح ضیافت الهی همزمان با ماه رمضان در 28 امامزاده و برگزاری مراسم ایام شهادت امام علی (ع) در 35 بقعه متبرکه از دیگر برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در امامزاده‌های استان هستند.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد خاطرنشان کرد: همچنین در ایام تابستان هم طرح نشاط معنوی در 42 امامزاده استان با کلاس‌ها و ویژه‌برنامه‌هایی چون قرآن، اخلاقی و تربیتی، تفسیر، حفظ موضوعی قرآن کریم و غیره برگزار شد.

به گفته وی در طرح نشاط معنوی 23 مبلغ غیربومی، 11 مبلغ بومی و 10 دانشجوی دانشکده علوم قرآنی مشارکت داشتند و هر هفته بیش از 400 ساعت برنامه آموزشی و فوق‌برنامه در امامزاده‌های استان اجرا می‌شد.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد تصریح کرد: در تمامی این برنامه‌ها رویکرد اصلی اجرای امینانه نیات واقفان بود.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح حفظ قرآن کریم از سوی نهاد اوقاف و امور خیریه، اظهار کرد: امسال برای نخستین بار طرح آموزش حفظ مجازی قرآن کریم به‌صورت غیرحضوری از سوی این نهاد در استان اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ثبت 53 وقف جدید در استان در هشت‌ماهه سال جاری، اظهار کرد: با توجه به رویکرد نهاد اوقاف تلاش شده تا با ارائه مشاوره به واقفان، وقفهای جدید در خراسان شمالی با نیات نیازهای روز جامعه به ثبت برسند./9314/202/ب2

ارسال نظرات