۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۴۶۲۱۵۰
آیت‌الله مهمان‌نواز:

پیاده‌روی اربعین فرصت مناسبی برای معرفی اسلام اصیل است

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی با حضور میلیونها زائر مسلمان، فرصت ذی‌قیمتی برای معرفی اسلام اصیل و حقیقی به جهانیان است.
آیت الله مهمان نواز

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی و پیاده‌روی میلیونی زائران، اظهار کرد: تجمع و حرکت عظیم میلیونها زائران به‌ سوی کربلای معلی بسیار پرمعنا بوده و در جنبه‌های معنوی شخصی و اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه امروز راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به آیینی فراملی تبدیل شده و شیعیان و اهل سنت از کشورهای مختلف در آن شرکت می‌کنند، افزود: افرادی که توفیق و سعادت حضور در این آیین معنویت‌افزا را می‌یابند باید از آن حداکثر استفاده معنوی را ببرند تا این زیارت بامعرفت، توشه عمر و ذخیره معنوی آنها باشد.

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه اربعین تنها یک روز معمولی نیست بلکه جریان ممتد مبارزه حق علیه باطل است، خاطرنشان کرد: واقعه کربلا و نهضت عاشورا به‌ اندازه‌ای عظیم و اثرگذار است که امروز بعد از گذشت بیش هزار و 400 سال از آن واقعه هنوز مراسم اربعین با شکوه و عظمت ویژه‌ای و با شرکت حدود 20 میلیون زائر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور میلیونها زائر عاشق در کربلا همزمان با ایام اربعین نشان‌دهنده عشق و ارادت قلبی مسلمانان به حضرت سیدالشهدا(ع) است، افزود: پیاده‌روی اربعین حسینی در واقع یک سفر زیارتی است که باید زائران و مسلمانان در آن به اهداف و فلسفه قیام و شهادت امام حسین(ع) و 72 تن از یاران باوفایش توجه ویژه داشته باشند.

آیت‌الله مهمان‌نواز با اشاره به اینکه حرکت عظیم میلیونها زائر به‌ سوی کربلای معلی حرکتی خودجوش و مردمی است، اضافه کرد: این تجمع و حرکت عظیم به‌سوی مرقد مطهر سید و سرور شهیدان نماد اتحاد و انسجام ملت مسلمان است.

وی ادامه داد: مسلمانان و زائران اعم از پیروان شیعه و سنی با حرکت به‌سوی کربلا عشق و ارادت خود به ائمه اطهار(ع) را نشان داده و به دشمنان اسلام ثابت می‌کنند که اشتراکات دنیای اسلام بسیار بیشتر و قوی‌تر از نقاط اختلاف آنها است.

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی فرصت ذی‌قیمتی برای معرفی اسلام اصیل و حقیقی است، اظهار کرد: آیین پیاده‌روی اربعین در طول تاریخ بعد از شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش، به‌عنوان میراث ماندگار تشیع بوده و همچنان به‌صورت ویژه نقش‌آفرینی می‌کند./9314/302/ب2

ارسال نظرات