۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۴۶۲۳۶۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:

بصیرت ولایی لازمه شناخت یزیدیان زمان است

حجت الاسلام حسینی گفت: عزاداری شیعیان و عموم آزادی خواهان جهان در کربلای معلی و دیگر نقاط جهان تأکیدی دوباره بر قیام علیه ظالمان و عدم مصالحه با مستکبران است.
حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در جمع عزاداران حسینی در تبریز با بیان این‌که آرمان نهضت عاشورا در پیاده‌روی اربعین شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) تجلی یافته است، گفت: نهضت عاشورا و افشاگری حضرت زینب(س) پس از آن واقعه عظیم تاریخی؛ عامل ماندگاری دین خدا بوده است.

وی با بیان این‌که پایه‌های رژیم فاسد اموی با قیام حسینی به لرزه افتاد و یزیدیان رسوای زمانه شدند، خاطرنشان کرد: اگر خود را محب اهل بیت عصمت و طهارت می دانیم؛ امروز باید در خیمه مکتب حسینی حضور داشته باشیم، ولایت‌مداری شرط اصلی قبولی اعمال و اثبات دوستداری ائمه اطهار است.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این‌که بنا بر احادیث و روایات معتبر وارده، زیارت اربعین یکی از نشانه‌های مؤمنان است، گفت: اگر مجالس سوگواری و عزاداری برای سید و سالار شهیدان نبود، قطعا در طول 1400 سال گذشته نهضت عاشورا نیز به فراموشی سپرده می‌شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که عزاداری شیعیان و عموم آزادی خواهان جهان در کربلای معلی و دیگر نقاط جهان تأکیدی دوباره بر قیام علیه ظالمان و عدم مصالحه با مستکبران است، گفت: آموزه های نهضت حسینی در هر زمان و هر مکان نجات‌بخش جامعه بشری است.

وی بصیرت ولایی را لازمه شناخت یزیدیان زمان دانست و با تأکید بر این‌که حضرت سیدالشهدا(ع) برای برای حفظ سنت نبوی و احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، افزود: شیعیان با عزاداری بر مصائب اهل بیت(ع) بایستی نسبت به تأمل و تفکر در آرمان های حسینی نیز اهتمام ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی اراده خداوند، عشق و شور حسینی مردم جهان، جامعیت واقعه کربلا، پیام رسانی حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) و مجالس عزاداری و سوگواری را از جمله عوامل ماندگاری نهضت عاشورا برشمرد و افزود: شور همراه با شعور در سوگواری برای اهل بیت منجر به بصیرت و آگاهی از مکتب خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به پیام‌های مهم پیاده‌روی میلیون‌ها زائر اربعین حسینی به سمت کربلای معلی، اظهار داشت: حرکت میلیون زائران حسینی به عنوان بزرگترین راهپیمایی مردمی جهان، نشان از عمق ارادت مسلمانان به اهل بیت و تأکید بر دفاع از حرم آل الله دارد.

وی با بیان این‌که راهپیمایی اربعین چهره واقعی و دلداگی مسلمانان به ویژه شیعیان را به جهانیان نشان می دهد، گفت: مردم جهان با مشاهده صحنه‌های بدیع و تاریخی در راهپیمایی اربعین حسینی، به این حقیقت مهم خواهند رسید که اسلام آمریکایی، تکفیری، سلفی و وهابیت برگرفته از اندیشه‌های سکولاریستی و لیبرالیستی غربی است./935/202/ب2

 

ارسال نظرات