۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۴۶۲۴۷۵
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی:

رزمندگان مدافع حرم بصیرت مضاعفی نسبت به رزمندگان دفاع مقدس دارند

آیت الله علم الهدی گفت: امروز خوشبختانه در قشر جوان متدین مان بصیرتی داریم که با جوان های بیست سال قبل خیلی فرق دارد. بصیرت این رزمندگانی که امروز در کنار دریای مدیترانه با کفر مبارزه می کنند و جان می دهند و جنازه شان را می آورند، بالاتر از شهدای هشت سال دفاع مقدس است.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی شامگاه شنبه در مراسم عزاداری اربعین حسینی که در محل جامعه الحسین هیأت رزمندگان اسلام برگزار شد، به تبیین فرازهایی از زیارت اربعین پرداخت و گفت: اربعین سیدالشهدا(ع) سالگرد بازگشت پیروزمندانه سربازان انقلاب حسینی به کنار مزار آن حضرت و گزارش تمام فعالیت ها و عملیات پیروزمندانه شان است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با طرح این پرسش که «پس از جنایات سرکوب گرانه بنی امیه در کربلا و به اسارت رفتن اهلبیت(ع)، چگونه می توان قیام سیدالشهدا(ع) را پیروزمندانه توصیف کرد؟»، توجه به اربعین حسینی را لازمه پاسخ به این سؤال دانست.

اهلبیت(ع) در فاصله عاشورا تا اربعین پیروزی قیام کربلا را تکمیل کردند

وی در پاسخ به پرسش مذکور، خاطرنشان کرد: روزی که یزیدیان اسرای کربلا را بر تخت های بالای کوهان شتر سوار کردند، سرهای شهدا را در بازارها میچرخاندند و «خارجی» خطاب شان می کردند، دو هدف داشتند؛ هدف اول این بود که آنقدر اسرا را اذیت کنند تا تبار خود را فراموش کرده و یادشان برود که فرزندان پیامبر اکرم (ص) هستند و هدف دیگرشان این بود که صلابت و عظمتی برای  پیامبر(ص) قائل نشوند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: اهلبیت(ع) در برابر این مظالم، ابتکار عمل را از دشمن گرفته بودند و هیچ گاه به دشمن التماس نکردند. دشمن دید که اسرا نه با گرسنگی و تشنگی و نه حتی با کتک خوردن هم التماس نمی کنند. این ابتکار عمل آنان باعث شد که مردم متوجه ضعف دشمن بشوند. معاویه 40 سال کار کرد که لشگر علی کُش درست کند اما اهلبیت(ع) ظرف 40 روز کاری کردند که شام زیر و رو شد به گونه ای که همان مردم شام که می رقصیدند و سنگ می زدند، بعد از 40 روز به هنگام برگشت کاروان اسرا، اشک می ریختند.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این که «پیروزی قیام سیدالشهدا(ع) مبدأ یک بصیرت عظیم سیاسی برای مردم شد»، اظهار کرد: زیارت اربعین، تکلیف شیعیان و مسلمان را تا ظهور امام زمان(عج) معین کرده است. واقعیت زیارت اربعین در این اجتماع چند میلیونی است. این بیداری اسلامی معجزه اربعین است که در طول تاریخ عراق هم موسوم بوده اما در زمان دولت صدام، حزب بعث مانع این حرکت شدند.

قدرت یابی شمر و عمر سعد نتیجه جهالت مردم آن زمان بود

وی با اشاره به فرازی از زیارت اربعین که می فرماید «و بذل مهجته فيك ليستنقذ عبادك من الجهالة و حيرة الضلاله»، گفت: امام حسین(ع) مهجه خود را بذل کرد تا مردم را از جهالت و ضلالت نجات دهد. این جهالت، حیرت و ضلالتی که مردم آن زمان داشتند ناشی از قدرت بنی امیه و حکومت یزید نبود؛ یزید و قدرت یزیدی در همه زمان ها وجود دارد؛ این جهالت از خود مردم بود.

آیت الله علم الهدی با تأکید بر این که هر جریان سیاسی باطلی که در مسیر قدرت یابی قرار گیرد، در مسیر شمر و یزید گام بر خواهد داشت، تصریح کرد: قدرت یافتن شمرها و عمر سعدها نتیجه اراده مردم است. مردمی که جاهل بوده وتشخصی نمی دادند، بین ابالفضل(ع) و شمر قدرت تشخیص نداشتند؛ حق را نمی شناختند.

شیعیان سیدالشهدا(ع) نیز باید بندگان خدا را از جهالت نجات دهند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: هر زمانی که مردم دچار جهالت، حیرت و ضلالت باشند و حق را از باطل جدا نکرده و خط حق را نشناسند، افرادی با سر دادن شعار بی بندو باری و ولنگاری روی کار بیایند، این جامعه تبدیل به یک جامعه یزیدی می شود؛ فرقی نمی کند که در سال 61 هجری باشد یا 1395 شمسی. امام صادق(ع) می فرمایند در چنین زمانی شما که شیعیان ما هستید باید با آخرین خون مایه جگرتان بایستید و مردم را نجات بدهید.

وی در پایان، حضور رزمندگان مدافع حرم در جبهه نبرد علیه تروریست ها را مصداقی از تلاش برای نجات بندگان خدا از جهالت دانست و خاطرنشان کرد: امروز خوشبختانه در قشر جوان متدین مان بصیرتی داریم که با جوان های بیست سال قبل خیلی فرق دارد. بصیرت این رزمندگانی که امروز در کنار دریای مدیترانه با کفر مبارزه می کنند و  جان می دهند و جنازه شان را می آورند، بالاتر از شهدای هشت سال دفاع مقدس است. ما در برخورد با این رزمندگان و خانواده شان متوجه بصیرت بالای آنها می شویم./820/202/ب2

ارسال نظرات