۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۴۶۲۵۱۴
رجبی دوانی:

بقای اسلام مرهون فداکاری‌های اباعبدالله است

مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: بقای اسلام مرهون مجاهدت و فداکاری های اباعبدالله الحسین است و به همین دلیل، همه کسانی که به رسالت پیامبر ایمان دارند، از هر فرقه‌ای باشند، جلوی حسین(ع) سر تعظیم فرود می‌آورد.
رجبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، محمدحسین رجبی دوانی، پژوهشگر تاریخ اسلام امروز 30 آبان در مراسم اربعین حسینی که در زابل برگزار شد، گفت: برگزاری اربعین تنها برای اباعبدالله است، به طوری که برای سایر ائمه (ع) و حتی رسول اکرم(ص) مراسم اربعین برگزار نمی‌شود.

وی بیان کرد: حماسه‌ای که امام حسین(ع) در عاشورا خلق کرد، اسلام را جاودانه کرد و از آنجایی که یاد حسین(ع) و زنده نگه داشتن عاشورا اهمیت دارد، زنده نگه داشتن اربعین حسینی هم اهمیت پیدا می‌کند.

پژوهشگر تاریخ اسلام ادامه داد: زیارت تربیت سیدالشهدا(ع) تا اندازه‌ای اهمیت دارد که با توجه به مستحب بودن، نباید به بهانه شرایط نامساعد و یا ناامنی، تعطیل شود؛ چرا که زنده نگه داشتن نام حسین(ع) در حقیقت ادامه مسیر اوست.

وی افزود: راه حسین(ع)، راه عدالت، عزت و ظلم ستیزی است؛ تا زمانی که حکومتهای ظلم و جور در دنیا وجود دارد، راه حسین(ع) هم ادامه دارد و در مقابل جریان‌های فاسد و ظالم ایستادگی می‌کند.

رجبی دوانی اظهار کرد: اگر اباعبدالله(ع) آن روز جلوی حکومت فاسد اموی برنمی‌خاست و قیام نمی‌کرد، امروز نامی از اسلام باقی نمانده بود و آنقدر دچار انحراف می‌شد که از اسلام محمدی خبری نبود.

این مورخ تاریخ اسلام عنوان کرد: امامت از نسل امام حسین(ع) صورت گرفته است و این نعمت را خداوند به واسطه ایثار و جانفشانی اباعبدالله و شهادت عزیزترین نزدیکانش به ایشان عطا فرموده است./831/202/ب2

ارسال نظرات