۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۴۶۲۵۳۶
همزمان با سالروز اربعین حسینی؛

مراسم پیاده روی جاماندگان از قافله اربعین حسینی در تربت حیدریه برگزار شد

طرح حرکت نمادین پیاده روی «مزار تا مزار» به همت ستاد مردمی اربعین حسینی در تربت حیدریه برای نخسین سال از محل بقعه متبرکه بی بی حسنیه تا آستان مقدس احمدالرضا(ع) برگزار شد.
پیاده روی اربعین حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تربت حیدریه، امروز جای جای ايران اسلامی و تك تك عاشقان یاد امامی را گرامی‌ می‌دارند كه در رشادت و حفظ دين سر‌آمد روزگار است و با نثار جان خود و 72 تن از يارانش به اسلام ناب محمدی جان دوباره بخشيد.

حالا پس از قرن‌ها اهل حرم و حريمش آمده‌اند و مدافعان‌، ياران و عاشقانش به استقبال اربعینش رفتند تا درس سبك زندگی آزادگی و آزاد زيستن را حسين‌وار بياموزند، امسال در اربعین حسینی، کربلای معلی، کعبهگونه در آغوش عاشقان جای گرفته و در مسیر پیادهروی نجف تا کربلا، میلیون‌ها نفر قدم در این مسیر گذاشتند و با هر قدمی که بر می‌دارند جانی دوباره می‌گیرند و با زمزمه «حسین حسین» زیر لبشان غبار از جانشان می‌شویند.

باید گفت، زیارت حسین با خستگی پیادهروی گویی مزهای دوچندان دارد و اینجاست که پا و دل با هم ارتباط پیدا میکنند. کمی اگر مرغ دل را پرواز دهی به وضوح کاروانی را خواهی دید که از کربلا به سوی شام به اسیری میروند و وقتی نگاهت را به طرفین بر میگردانی و میبینی اینچنین با عزت در حال راه رفتنی و اینچنین از تو پذیرایی میشود مطمئنا با خود میگویی این کجا و آن کجا؟ اینجاست که آدمی میگوید« لایوم کیومک یا اباعبدالله».

پیش از ظهر امروز هزاران نفر از مردم خونگرم و شهیدپرور تربت حیدریه همزمان با سالروز اربعین سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) با پیمودن مسافت 6 کیلومتری مزار بی بی حسنیه تا آستان مقدس احمد الرضا(ع) راهپیمایی جاماندگان از قافله پیاده روی اربعین حسینی را به تصویر کشیدند.

در مسیر این پیاده روی موکب ها و ایستگاه های صلواتی هیأت های مذهبی، روستاهای مجاور، شهرداری و کارخانجات تولیدی در شهرک صنعتی تربت حیدریه با آش نذری، چای، شیر و صبحانه از عزاداران حسینی پذیرائی کردند.

گفتنی است؛ این مراسم با شکوه با قرائت زیارت اربعین حسینی همراه بود و اقامه عزاداری، سینه زنی و نماز جماعت ظهر و عصر در آستان مقدس احمد الرضا(ع) پایان بخش این مراسم با شکوه بود.

شایان ذکر است، طرح حرکت نمادین پیاده روی «مزار تا مزار» به همت ستاد مردمی اربعین حسینی در تربت حیدریه برای نخسین سال از محل بقعه متبرکه بی بی حسنیه تا آستان مقدس احمدالرضا(ع) برگزار شد./864/202ب2

ارسال نظرات