۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۴۶۲۹۶۸
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

روحیه جهادی و انقلابی بسیجیان مانع نفوذ دشمن به کشور می شود

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحیه جهادی و انقلابی از جمله ویژگی های مهم بسیجیان است، گفت: بسیج به عنوان فرزندان و وارثان این انقلاب از تفکر ناب اسلامی و انقلابی بهره مند هستند.
امام جمعه فریدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران دوشنبه شب در دیدار با فرمانده و کارکنان سپاه شهرستان فریدونکنار با گرامیداشت هفته بسیج، این هفته را یادآور رشادت ها و از خودگذشتگی های فرزندان انقلاب اسلامی دانست و گفت: حضور در عرصه بسیجیان در صحنه های مختلف انقلاب عزت آفرین بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این اگر بسیج مردم در نهضت انقلاب نبود، پیروزی نهضت امکان پذیر نبود، افزود: بسیج عموم مردم در جریان نهضت انقلاب پیروزی را برای این ملت به ارمغان آورد.

امام جمعه فریدونکنار از نیروی مردمی بسیج به عنوان پدیده انقلاب اسلامی یاد کرد و با بیان این که یک بسیجی باید اطلاعات خود در مسائل سیاسی داخلی و خارجی را افزایش دهد، تصریح کرد: یک بسیجی برای موضع گیری مناسب و به هنگام در مواقع حساس نیازمند بالا بردن آگاهی های سیاسی خود است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحیه جهادی و انقلابی از جمله ویژگی های مهم بسیجیان است، خاطرنشان کرد: بسیج به عنوان فرزندان و وارثان این انقلاب از تفکر ناب اسلامی و انقلابی بهره مند هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بسیج از دل جامعه اسلامی و بر اساس اعتقادات دینی و انقلابی این ملت شکل گرفته است، تصریح کرد: اگر نقش هدایت گرانه و روشنگری های به موقع بسیج در صحنه های حساس نبود، نقشه های شوم دشمن به راحتی در کشور محقق می شد.

وی با اشاره به این که اقدامات ارزشمند بسیج تنها در عرصه دفاعی و نظامی خلاصه نشد بلکه امروز شاهد تجلی فعالیت های این نیروی مردمی در عرصه های فرهنگی، علمی و خدماتی هستیم، تصریح کرد: بسیج به عنوان الگوی یک نیروی انقلابی و اصیل سهم بسیاری در تحقق رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری عهده دار است.

امام جمعه فریدونکنار با بیان این که امروز پرچم دفاع از انقلاب و دستاوردهای نظام در دستان بسیجیان است، ادامه داد: بسیج همواره سد محکمی در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان داخلی و خارجی بوده و در این مسیر هیچ گاه لحظه ای کوتاهی نکرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیج در هر صحنه ای گوش به فرمان رهبری است، خاطرنشان کرد: عملکرد بسیج به عنوان یک نیروی همیشه در صحنه و انقلابی مجاهدانه و پیشگامانه بوده است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیج با پشتوانه الهی و با هوشیاری و بصیرت امام خمینی(ره) تشکیل شد، ادامه داد: این نیروی مخلص و همیشه در صحنه حافظ آرمان های نظام و انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام جلالی در صحنه بودن را یکی از ویژگی های مهم بسیج عنوان کرد و با بیان این که بسیج هیچ گاه انقلاب، نظام و رهبری را تنها نگذاشته و در شرایط سخت و بحرانی پشتیبان واقعی این انقلاب بوده است، تصریح کرد: جایگاه امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون هوشیاری و بصیرت بالای بسیجیان است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که بسیج برای دفاع از انقلاب در هر شرایطی آمادگی کامل داشته و دارد، گفت: بسیجیان در مواقع بحرانی همچون شاه کلیدی همه قفل ها را باز می کند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با با بیان این که بسیج از انقلاب و دستاوردهای آن در زمینه های مختلف در مقابل توطئه ها و تهدیدات دشمنان حفاظت و حراست می کند، بیان داشت: بسیجیان با همه وجود همه هستی خود را فدای نظام اسلامی خواهند کرد.

وی با بیان این که بسیج پرچمدار حاکمیت ارزش های اسلامی و انقلابی در نظام اسلامی است، تصریح کرد: بسیج در همه صحنه ها و عرصه ها گوش به فرمان ولی فقیه است و با اقتدار از آرمان های انقلاب صیانت می کند.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که بسیجی به معنای واقعی کلمه خدمتگزار اسلام است، گفت: از ویژگی مهم بسیجیان این است که به فرموده امام خمینی(ره) بسیج لشکر مخلص خدا است و برخلاف برخی سیاسیون که فعالیت‌های آنان هدف‌دار و برای کسب جایگاه دنیایی است اما بسیجیان برای ترویج دین اسلام در زمینه‌های مختلف کار را با خلوص نیت انجام می‌دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحیه فرد بسیجی نباید آلوده به مسائل مادی و دیگر مسائل شود، افزود: لازم است که در پایگاه‌های بسیج برنامه‌های حلقه صالحین جدی گرفته شود و از آن غفلت نکنند.

امام جمعه فریدونکنار خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بسیجیان و پاسداران مورد توجه مردم هستند و به عنوان الگو در جامعه به حساب می‌آیند، لازم است که مراقب رفتارهای اجتماعی و زندگی شخصی خود باشند.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که تقویت بینش و بصیرت سیاسی از نیازهای مهم یک بسیجی است، ادامه داد: بسیجیان باید در مسائل سیاسی دقیق و حساس باشند و البته باید از قضاوت‌ها و تصمیم‌های عجولانه پرهیز کنند و هرگاه در مسائل سیاسی دچار تردید شدند رهنمودهای مقام معظم رهبری راهگشا است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به توطئه آمریکایی ها علیه ملت ایران در 38 سال اخیر اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز لحظه ای از توطئه و دشمنی علیه ملت ایران عقب نشینی نکردند و آنچه که در توان داشتند علیه این انقلاب به کار گرفتند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تغییر رؤسای جمهوری آمریکا اثری در رویکرد آنها نسبت به ملت ایران ندارد، تصریح کرد: رویکرد آمریکایی ها علیه ملت مستقل و با اقتدار ایران اسلامی همواره با دروغ، نیرنگ و توطئه همراه بوده است.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که ملت ایران هیچ گاه زیر بار زیاده خواهی های آمریکایی ها نخواهند رفت، بیان داشت: کشورهای اسلامی منطقه به دلیل زیاده خواهی ها و سیاست های مداخله جویانه آمریکا دچار بحران های بسیاری شده است./202/1317/ب1

ارسال نظرات