۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۴۶۲۹۸۵
کدخدایی در گفت و گو با خبرنگار رسا مطرح کرد؛

بسیج داعیه دار احقاق وحدت اسلامی است/ تفکر بسیج اقتصادی، بی نظیر ترین رویداد های اقتصادی قرن را رقم خواهد زد

سخنگوی شورای نگهبان با بیان این که بسیج در جامعه اسلامی داعیه دار احقاق افق وحدت اسلامی در معنای حقیقی آن است، گفت: یکی از آرمان های بلند نظام اسلامی ایجاد وحدت بر مدار اسلام ناب محمدی است و بسیج با همین راهکار حرکت خود را در میان امت اسلام کرده آغاز است.
عباس کدخدایی

عباسعلی کدخدایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بسیج را شجره طیبه ظهور کرده از دل مردم مومن و انقلابی ایران توصیف کرد و گفت: آنچه که از بطن و قلب مردم جوشیده و با مبانی صحیح همراه باشد مسلما به رشد و نمو چشم گیری دست پیدا می کند؛ بر این اساس بسیج مستضعفین که از ابتدای انقلاب با فرمان امام راحل شکل گرفت در واقع احیاء کننده ارزش های رفیع جامعه دینی است با همین مبنا از سوی امام راحل طراحی و با حضور خیل عظیم مردم به سوی ایجاد وحدت و یکپارچگی حرکت می کند.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان این که بسیج در جامعه اسلامی داعیه دار احقاق افق وحدت اسلامی در معنای حقیقی آن است، اظهار داشت: یکی از آرمان های بلند نظام اسلامی ایجاد وحدت بر مدار اسلام ناب محمدی است و بسیج با همین راهکار حرکت خود را در میان امت اسلام کرده آغاز است.

وی افزود: باید توجه داشت که این حرکت پاک در حالی است که الگوی کامل بسیج برگرفته از حضور مومنان در احیاء ارزش های الهی و برخواسته از خیل عظیمی آحاد ملت اسلام است و به هیچ گروه و جناح سیاسی تعلق فکری و رفتاری ندارد؛ بر این اساس بسیج در اقدامات خود می تواند وحدت را حول نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان های امام و رهبری محقق کند چراکه این الگو برخواسته از قلب مردمی مومن و انقلابی  است.

عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به این که نگاه آرمانگرای بسیج در بستر واقعیت تامین کننده اهداف اسلام ناب محمدی است، عنوان داشت: آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی در بسیج باعث شده که حرکت بسیج به سوی تکامل جامعه انسانی یک حرکتی مستمر و پیوسته باشد؛ بر این اساس این تفکر اگر در ذهن و کنش های رفتاری مقامات اجرایی و مسوولان نهادینه شده و بدون توجه به کنش های جناحی در سبک رفتاری مدیران قرار بگیرد، می تواند در هر افقی برای نظام موثر و کارآمد واقع شود چرا که تجارب ما در 8 سال جنگ تحمیلی بر همین حقیقت تکیه دارد.

وی ادامه داد: بسیج با نگاه پاک و آرمانی خود توانسته است گروهی از پاک ترین مومنان را در ذیل بیرق نظام جمع کرده و در تاریخ جنگ تحمیلی حقایقی را به جهان اثبات کند که قابل تامل و تفکر است؛ بنابراین همین تفکر در فضای اقتصاد مقاومتی می تواند بسیار سازنده و موثر واقع شود.

کدخدایی با تاکید بر لزوم تقویت و توسعه تفکر بسیجی در مدیریت های کلان اقتصاد مقاومتی و مبانی فرهنگی دولت اسلامی ایران تصریح کرد: با تفکر و مدیریت بسیجی می توان تمام مسائلی که جامعه گرفتار آن است را حل و فصل کنیم؛ بر این اساس در هر میزان زمان باقی مانده از سال«اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» بهترین راهکار تکیه و توسل به رهنمود های رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: تصورم بر این است که تکیه بر منابع داخلی و نیروی درون می توان اهداف اقتصادی نظام اسلام را محقق کند؛ بنابراین مردم در الگوی کامل بسیج  ستون های استوار وحدت ملی در افق آرمانهای نظام اسلامی هستند که می توانند با توکل در همه ابعاد اهداف اقتصاد مقاومتی را محقق کنند.

 وی در پایان با اشاره به اینکه بیگانگان به دنبال تامین منافع شخصی خود هستند، اظهار داشت: تفکر بسیجی یعنی پایداری در مسیر اهداف اسلام که این پایداری به معنای روی پای خود ایستادن است؛ بنابراین پایداری در عرصه اقتصاد مقاومتی می تواند ما را به نتایج شگفت انگیزی همچون دوران جنگ تحمیلی برساند./837/302/ب3

ارسال نظرات