۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۴۶۳۰۵۸
حجت الاسلام سالک:

دولت و مجلس در برابر نقض برجام واکنش مناسب نشان دهند

نایب رییس کمیسیون فرهنگی با بیان این که دولت و مجلس و دستگاه های دیگر باید یکپارچه در برابر نقض برجام بایستند،گفت: مسؤولان کشور و کسانی برجام را دنبال می کردند باید بلافاصله عکس العمل مناسبی با تدبیر و تعقل انجام دهند.
حجت الاسلام سالک

حجت الاسلام احمد سالک نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مصوبه مجلس آمریکا برای تمدید تحریم ها علیه ایران و نقض برجام گفت: بر اساس گفته آقای ظریف و دوستان شان، اینها حق نداشتند بر اساس ضوابط برجام تحریم ها را انجام دهند.

وی افزود: الان که این مسأله از سوی آمریکا بر خلاف برجام انجام شده مسؤولان کشور و کسانی برجام را دنبال می کردند باید بلافاصله عکس العمل مناسبی با تدبیر و تعقل انجام دهند.

حجت الاسلام سالک با بیان این که لازمه نقض برجام از سوی آنها راه افتادن برنامه هسته ای و سانتریفیوژهای ما است، اظهار داشت: اگر نقض برجام کردند ما باید طبق آن نقض حرکت خود را انجام دهیم منتهی در برجام نکته ای وجود دارد که راه را بسته است.

وی ادامه داد: در برجام آمده که اگر اتفاقی افتاد باید به شورای داوری برود، شورای داوری هم که درست کردند ده ها لایه دارد و این لایه ها اجازه نخواهد داد که جمهوری اسلامی ایران از حقوق خود استفاده کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان این که دولت و مجلس و دستگاه های دیگر باید یکپارچه در برابر این نقض بایستند، ابراز داشت: آنچه که شایسته ملت ایران است باید انجام شود.

وی عنوان کرد: جای تعجب است که آقایان در سخنرانی ها و برنامه های خودهیچ عکس العملی نشان ندادند، آقای ظریف فقط جمله ای گفتند که اگر برجام نقض شد ما چنین و چنان می کنیم و نباید نقض کنند، مثل این که حالت التماسی باشد؛ در حالی که آقایان باید بدانند دشمن در هر حالی دشمن است.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: در برابر دشمن اگر یک قدم عقب نشینی شود ده قدم به جلو می آید، باید با قدرت با آنها برخورد کرد که تنها سنگ، سنگ را می شکند؛ آقایان باید محکم برخورد کنند و امیدواریم که به این نتیجه برسند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات