۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۴۶۳۱۸۷
همزمان با دهه پایانی ماه صفر صورت گرفت؛

آغاز فعالیت ایستگاه مسقف استقبال از زائران پیاده رضوی در ورودی شهر مشهد

شهردار منطقه 7 مشهد از آغاز فعالیت ایستگاه استقبال از زائران پیاده حضرت رضا(ع) بعد از عوارضی، رو به روی پلیس راه مشهد خبر داد.
ایستگاه مسقف

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علیرضا عصمت‌پرست در گفت و گوی زنده رادیویی «شهر ما» که از صدای خراسان رضوی پخش شد، با اشاره به برنامه‌های منطقه 7 برای ارائه خدمات به زائران پیاده در ایام دهه آخر صفر عنوان کرد: ایستگاه مسقف استقبال از زائران پیاده حضرت رضا(ع) به مساحت 2 هزار و 500 مترمربع شامل آشپزخانه، نمازخانه، درمانگاه، نانوایی، آماده ارائه خدمات به آنان از صبح امروز فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: این زائران پیاده مردمان شریف استان خراسان رضوی و استان‌های همجوار هستند که در این ایام به پاپوسی امام رضا(ع) به صورت پیاده مشرف می‌شوند.

عصمت‌پرست ضمن اشاره به خدمات ارائه شده در این استقبال از زائر ابراز کرد: در این ایستگاه طبق سال‌های گذشته، توزیع 12 هزار وعده ناهار توسط خیرین کرمانی و آملی، تدارک 20 هزار وعده صبحانه توسط هیأت بیت الرقیه(س) در سیدی، توزیع بیش از 15 هزار بسته متبرک شامل نبات، نمک، برنج و ادویه مذهبی و بروشور راهنمای زائر توسط آستان قدس رضوی صورت می‌گیرد.

شهردار منطقه 7 مشهد همچنین به امکانات دیگر این ایستگاه اشاره کرد و گفت: فضای مسقف شامل محل استراحت و اقامه نماز برای آقایان و بانوان، سرویس بهداشتی، واکس صلواتی، خدمات ماساژ درمانی، پزشک، خیاطی، محصولات فرهنگی و توزیع بسته تنقلات توسط انجمن‌های مردم نهاد نیز صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه عنوان کرد: بیش از 250 مسجد برای اسکان زائران اعلام آمادگی کرده‌اند و نمازخانه‌ها و استراحتگاه‌های سطح منطقه نیز به سیستم گرمایشی تجهیز شده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین بیمارستان ثامن الحجج(ع)، هیأت‌های مذهبی، کسبه بازار و خیران منطقه اعلام آمادگی برای خدمات‌رسانی به زائران پیاده داشته‌اند.

عصمت‌پرست بیان کرد: علاوه بر این ایستگاه که بعد از عوارضی مشهد رو به روی پلیس راه مشهد، جنب اداره جهاد کشاورزی و هواشناسی واقع شده، مکان‌های دیگری شامل بوستان زائر پذیر غدیر و مساجد سطح منطقه به منظور اسکان زائران در ایام دهه آخر صفر در نظر گرفته شده است./934/102/ب2

ارسال نظرات