۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۴۶۳۳۴۰
مدیر کل اوقاف مازندران:

پیوند میان مردم و روحانیت عمیق و ناگسستنی است

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به این که دشمن می داند که با سست کردن پایه های اعتقادی راحت تر می تواند به اهداف و توطئه های خود در کشور دست یابد، گفت: به همین دلیل در تلاش است افزون بر تلاش در جهت کمرنگ کردن برخی اصول اساسی انقلاب، پایه های دینی و اعتقادی مردم به ویژه نسل جوان را کمرنگ کند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران امروز در همایش بصیرت عاشورایی که با حضور روحانیان در سپاه کربلا برگزار شد، روحانیان را پیشگامان دفاع از دین و انقلاب معرفی کرد و گفت: همراهی روحانیت آگاه و با بصیرت با امام امت موجب پیروزی نهضت شد.

وی با بیان این که اگر روحانیت نبود نظام اسلامی عزت و اقتدار امروز را نداشت، افزود: علما و روحانیان با از خودگذشتگی در صحنه دفاع از دین و انقلاب حاضر شدند و با نثار خون خود از این نهضت عظیم دینی حمایت و حراست کردند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که بسیاری از گروه های انحرافی و نفاق در سال های ابتدای پیروزی انقلاب تلاش کردند نهضت را از مسیر اصلی خود منحرف کنند، خاطرنشان کرد: اما حضور به موقع و در صحنه روحانیت مانع تحقق اهداف شوم و پلید دشمنان انقلاب شد.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که روحانیت هر آنچه داشت برای ماندگاری انقلاب و دستاوردهای آن به صحنه آورد، تصریح کرد: روحانیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور اثرگذار در هشت سال جنگ تحمیلی و تقدیم هزاران شهید نقش اثرگذاری در انقلاب ایفا کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت در صحنه ای از این انقلاب آماده جانفشانی و از خودگذشتگی است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که روحانیت آگاه و با بصیرت در صحنه دفاع از دین و انقلاب حضور دارد دشمن نمی تواند کوچکترین تحرکی علیه انقلاب و نظام اسلامی داشته باشد.

حجت الاسلام علیزاده حضور روحانیت را مهم ترین عامل شکست توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: تجربه نشان داده هر جا حضور روحانیت در جامعه کمرنگ بود دشمن به راحتی در کشور نفوذ کرد.

وی، هدایت و حفظ جامعه دینی را یکی از رسالت های مهم روحانیت در جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن همه توان و سرمایه خود را در جهت نابودی اسلام ناب و اعتقادات دینی مردم به کار گرفته، این روحانیت است که می تواند با روشنگری و آگاهی دادن به مردم مانع تحقق توطئه های دشمنان شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که روحانیت همواره مورد هدف هجمه های دشمنان بوده است، گفت: دشمن روحانیت را مهم ترین عامل شکست برنامه های خود می داند به همین دلیل تلاش می کند زمینه بی اعتمادی مردم نسبت به این جریان عظیم را فراهم کند.

حجت الاسلام علیزاده رابطه و پیوند میان مردم و روحانیت را عمیق و ناگسستنی دانست و با بیان این که این پیوند عمیق هیچ گاه با توطئه ها و حربه های دشمن تضعیف نخواهد شد، ادامه داد: 38 سال توطئه و نقشه برای خدشه دار کردن جایگاه روحانیت در نظام اسلامی به بن بست رسید و این قشر اثرگذار جامعه  در میان مردم محبوب تر از گذشته است.

وی از روحانیت به عنوان پناهگاهی برای مردم یاد کرد و با بیان این که این پناهگاه در طول تاریخ وجود داشته است، گفت: امروز حفظ این جایگاه مقدس و ارزشی بسیار مهم است و نباید با برخی رفتارو اعمال نادرست آن را خدشه دار کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که امروز همه نگاه ها به سمت روحانیت است، تصریح کرد: یک روحانی و مبلغ دین باید با عمل و رفتار خود به تبلیغ دین بپردازد چون در این صورت است که اثرگذاری تبلیغ دین بسیار بیشتر خواهد بود.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که نسل جوان امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند هدایت و آگاهی دادن روحانیت است، ادامه داد: نسل جوان امروز بدون ارتباط مستمر با روحانیت در دام توطئه های دشمنان گرفتار خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه امروز با شبهات بسیاری از سوی دشمنان مواجه است، افزود: پاسخگویی مستدل به این شبهات اعتقادی، سیاسی و فرهنگی رسالت مهم روحانیت آگاه است که باید با آگاهی و تقویت بنیه علمی در این مسیر گام برداشت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که امروز مبلغان دینی باید در مسیر جهاد علمی گام بردارند، گفت: مقابله با هجمه ها و شبهات گسترده دشمنان علیه اسلام ناب و انقلاب اسلامی یکی از وظایف مهم روحانیت است که تنها با جهاد علمی امکان پذیر خواهد بود.

حجت الاسلام علیزاده در ادامه سخنان خود به دغدغه های جدی مقام معظم رهبری در حوزه مسائل فرهنگی اشاره کرد و با بیان این که یکی دیگر مسائل مهمی که روحانیت باید نسبت به آن دغدغه داشته باشد تبیین رهنمودهای رهبری در حوزه فرهنگی است، تصریح کرد: روحانیت باید مسؤولان دینی و فرهنگی را در جهت تحقق خواسته ها و دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه دینی و فرهنگی یاری کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران به خطر نفوذ فرهنگی دشمن در کشورمان اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه برخی مسؤولان هیچ توجهی نسبت به موضوع نفوذ ندارند، خاطرنشان کرد: دشمن می خواهد با نفوذ فرهنگی در کشور پایه های اعتقادی و انقلابی کشور را از درون متزلزل کند که این بسیار خطرناک است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به این که دشمن می داند که با سست کردن پایه های اعتقادی راحت تر می تواند به اهداف و توطئه های خود در کشور دست یابد، افزود: به همین دلیل در تلاش است افزون بر تلاش در جهت کمرنگ کردن برخی اصول اساسی انقلاب، پایه های دینی و اعتقادی مردم به ویژه نسل جوان را کمرنگ کند.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که مسؤولان به جای پرداختن به مسائل حاشیه ای بیشتر به مسأله نفوذ و دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی و اقتصادی توجه کنند، تصریح کرد: عده ای در کشور با رفتار و اعمال خود زمینه نفوذ دشمن را فراهم می کنند که این مسأله بسیار خطرناک است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی بهترین راه مقابله با هجمه های دشمنان است، خاطرنشان کرد: اگر مسؤولان به هشداری رهبری که کاملاً عالمانه و هوشیارانه است توجه کنند به حتم در کشور با معضلات فرهنگی و اجتماعی مواجه نبودیم./202/950/ب1

ارسال نظرات