۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۴۶۳۳۶۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تجمع اربعین راه امام حسین و ارزشهای مکتب عاشورا را به جهانیان نشان داد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اربعین یک رسانه قوی و بین‌المللی است، گفت: تجمع میلیونی اربعین راه امام حسین (ع) و ارزشهای مکتب کربلا و عاشورا را به جهانیان نشان داد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در نشست ائمه جمعه استان که با موضوع «بسیج، نماز جمعه و انقلابی‌گری» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده، معاون سیاسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور برگزار شد، با اشاره به نقش و تأثیر پیاده‌روی اربعین حسینی، اظهار کرد: این مراسم سهم ویژه‌ای در معرفی و ترویج مکتب اسلامی و حسینی به جهانیان دارد.

وی با اشاره به جایگاه بالا و ارزشهای والای ماه محرم و مراسم عاشورا و اربعین، افزود: دشمنان از این موضوع آگاه بوده و به همین دلیل هم برای تحریف و کم‌رنگ کردن آن برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین یک رسانه است، تصریح کرد: در این آیین 20 میلیون عاشق اباعبدالله الحسین (ع) و ائمه اطهار (ع) گرد هم جمع می‌شود که این جمعیت ظرفیت عظیمی برای معرفی مکتب شیعی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تجمع میلیونی اربعین را رسانه‌ای بین‌المللی و مؤثر دانست و اضافه کرد: راهپیمایی میلیونها زائر مسلمان در اربعین راه امام حسین (ع) و ارزشهای مکتب کربلا و عاشورا را به جهانیان نشان داد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به برخی مشکلات و اقدامات دشمنان در ایام اربعین، اظهار کرد: دشمنان و بدخواهان اسلام همیشه تلاش می‌کنند تا با اقدامات مختلف مانع از رسیدن پیام الهی به گوش جهانیان شوند.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با نزدیک شدن به ایام مربوط به مراسم دینی، دشمنان همواره کوشش کرده‌اند تا با حاشیه‌سازی، در بین مردم همهمه و نگرانی ایجاد کنند تا در این همهمه و شلوغی پیام و کلام خداوند به‌خوبی ابلاغ نشود؛ ازاین‌رو باید همه هوشیار و بیدار باشند.

گفتنی است، در حال حاضر هر هفته نماز باصلابت جمعه در 17 شهر از مجموع 22 شهر استان خراسان شمالی با شرکت انبوه مردم اقامه می‌شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات