۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۴۶۳۶۰۶
در سال جاری صورت گرفت؛

ثبت 30 وقف جدید در استان چهارمحال و بختیاری/ رشد 5 درصدی موقوفات منفعتی در استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال 95 تا به امروز 30 وقف جدید در استان چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است، گفت: 28 مورد از این تعداد منفعتی بوده است که بیشتر در زمینه های دینی و مذهبی وقف شده اند.
حجت ‌الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نشست خبری با اهالی رسانه و مطبوعات این استان در آستانه هفته وقف، با بیان اینکه در این استان در مجموع 1650 موقوفه وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد 1053 موقوفه مسجد، 304 موقوفه منفعتی و مابقی شامل حسینیه، حوزه های علمیه و دارالقرآن می شود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر نیات موقوفات منفعتی مذهبی و دینی است، خاطرنشان کرد: به حمدالله در سال جاری تا به امروز در زمینه ثبت موقوفات منفعتی در استان رشد 5 درصدی داشته ایم.

حجت الاسلام عزیزی با تأکید بر اینکه بیش از 40 درصد از موقوفات این استان با نیت احیای عزاداری سرور و سالار شهیدان وقف شده است، افزود: متأسفانه در استان برای ترویج فرهنگ مهدویت هنوز وقفی صورت نگرفته که می طلبد در راستای اطلاع رسانی در این زمینه رسانه ها وارد میدان عمل شوند.

وی با بیان اینکه در سال 95 تا به امروز 30 وقف جدید در استان چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است، ابراز کرد: 28 مورد از این تعداد منفعتی بوده است که بیشتر در زمینه های دینی و مذهبی وقف شده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برنامه ریزی برای امور قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی از رسالتهای اصلی این سازمان به شمار می رود، گفت: سهمیه این استان برای طرح حافظان قرآن کریم در سال جاری 5 هزار نفر بوده است که در همه شهرستانها در حال پیگیری و برگزاری دوره های اموزشی هستیم و انشالله تا آخر امسال به این تعداد نفر حافظ در استان خواهیم رسید.

این مقام مسؤول همچنین با اشاره به اینکه دهه وقف از فردا آغاز می شود، به تشریح مهمترین برنامه های این دهه در استان پرداخت و تصریح کرد: یکی از مهمترین رسالتهای اوقاف و امور خیریه اعزام مبلغان دینی به بقاع متبرکه است که در این راستا و برنامه ریزی و هماهنگی با روحانیان و مبلغان دینی نشستی در تاریخ دهم آذرماه برگزار می شود.

وی همچنین به برگزاری ویژه برنامه یاوران وقف اشاره کرد و گفت: این ویژه برنامه 13 آذرماه با حضور اعضای هیأت امنا، خیران، واقفان، مسؤولان و رسانه های برتر در حوزه وقف برگزار می شود.

حجت الاسلام عزیزی همچنین از برگزاری همایش «وقف و حوزه های علمیه» در این استان همزمان با دهه وقف خبر داد و افزود: این همایش با همکاری مدیریت حوزه های علمیه استان و در راستای تجلیل از واقفان و دست اندرکاران این حوزه در 14 آذرماه به میزبانی هتل لاله شهرکرد برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، برگزاری همایش «وقف و علم و فن آوری» را پایان بخش برنامه های دهه وقف در استان چهارمحال و بختیاری دانست و خاطرنشان کرد: این همایش در روز دانشجو و به محوریت دانشگاهیان و نخبگان در راستای سوق دادن نیت واقفان به سمت امور دانشگاهی برگزار می شود./9457/202/ب3

ارسال نظرات