۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۴۶۴۰۳۷
كارشناس مسائل ديني:

معضل امروز جامعه عدم رعايت اخلاق و نبود وجدان است

کارشناس مسائل ديني با تأکيد بر اينکه معضل امروز جامعه عدم رعايت اخلاق و نبود وجدان است، گفت: با وجود اخلاق و وجدان شاهد کم کاري، قصور و اختلاس نخواهيم بود.
حجت الاسلام سيد حسين مسعودي علوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد حسين مسعودي علوي يکشنبه شب در تکيه حضرت علي اکبر(ع) در جوار مضجع نوراني حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) دارالسياده علوي کاشان، با تأکيد بر برگزاري شهادت امام حسن(ع) در تاريخ هفت صفر، گفت: شوراي انقلاب فرهنگي مصوبه اي درخصوص درج شهادت امام حسن(ع) در روز هفت صفر در تقويم ها داشته است.

وي افزود: معضل امروز جامعه عدم رعايت اخلاق و نبود وجدان است، چرا که با وجود اخلاق و وجدان شاهد کم کاري، قصور و اختلاس نخواهيم بود.

حجت الاسلام مسعودي علوي با بيان اينکه پيامبر اسلام مي فرمايد امتم بعد از من گرفتار ريا در عبادت مي شوند، گفت: امام صادق(ع) در تکميل اين روايت مي فرمايد ريا به هر نحوي شرک است.

اين کارشناس ديني، ريا را از ماده رؤيت و هدف افراد رياکار را ديده دانست و گفت: برخي به دنبال روشي هستند تا ديده شوند و برخي در نقطه مقابل، افرادي با اخلاص هستند.

وي با بيان اينکه امام علي(ع) مي فرمايد انسان رياکار سه خصلت دارد، افزود: نشاط بسيار در جمع، کسالت در خلوت و علاقه مندي به تعريف و تمجيد از خصلتهاي افراد ريا کار است.

حجت الاسلام مسعودي علوي با اشاره به وجود خصلت رياکاري در برخي از مسؤولان، گفت: خطيبي در مراسمي از حضور مرحوم آيت الله ميرزا جواد تهراني تشکر کرد و وی در پايان به سخنران متذکر شد که در صورت تکرار تشکر، در مراسمهاي بعدي شما شرکت نخواهم کرد.

وي با بيان اينکه بسياري از علما به دنيا بي اعتنا و تأکيد بر توجه به آخرت داشتند، گفت: دنیا محل گذر است و تمرکز و توجه زياد به مسائل دنيوي سبب خسران مي شود و انسان را روبه تباهي مي برد.

کارشناس ديني، مسائل و مشکلات دنيا را در برابر واقعيات مانند چشم برهم زدن دانست و گفت: هر مصيبت و سختي در دنيا سبب پاک شدن گناهان مي شود و کوچکترين کمبودهاي دنيوي از ديد خداوند متعال باز نمي ماند./1307/202/ب3

ارسال نظرات