۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۴۶۴۱۲۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

بسیج محصول تفکر ناب امام خمینی است

نماینده ولی فقیه در سپاه محمود آباد با بیان این که بسیج سنگر پر افتخار و عرصه رویش انقلاب اسلامی است که محصول فکر ناب امام راحل است، گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه این تفکر ناب در برابر همه دشمنان ایستاده است.
هفته بسیج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام حسین حاجی پور، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمود آباد امروز در اجتماع بزرگ بسیجیان این شهرستان گفت: در طول تاریخ، اسلام و ایران همواره کانون توجه دشمنان بوده و به هر نحوی تلاش داشتند که از پیشرفت و ترقی اسلام جلوگیری کنند و از شتاب آن بکاهند، به این معنا که اثری از اسلام بر جای نماند.

وی افزود: از آنجا که انقلاب ما منبعث شده و الهام گرفته از اسلام ناب بوده و دارای ماهیت استکبارستیزی برخوردار است، از همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب با توطئه‌های سازمان یافته دشمنان داخلی وخارجی مواجهه شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه محمودآباد تصیح کرد: عظمت انقلاب و اهداف بزرگ انقلاب و درمقابل گستردگی، تنوع و پیچیدگی تهدیدات به گونه‌ای بود که باید از یک نیروی قوی و یک عنصر شاخص جهت صیانت وحضانت انقلاب استفاده می‌شد که سنگر انقلاب باشد.

حجت الاسلام حاجی پور خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حرکتی در جهت حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب و پیروزی بزرگی که نصیب ملت بزرگ ایران شده بود انجام گرفت، که از ابتکارات ماندگار حضرت امام راحل بود.

وی با بیان این‌که اصل و قاعده شیطان تغیرناپذیر است و تغیر نمی‌کند، بیان کرد: حالا ببینید امام، آمریکا را شیطان بزرگ خطاب کرد. حالا آمریکا در اصول خود چگونه است؟ آیا قابل باور و تغییر در اصول است؟ مقام معظم رهبری بارها و بارها تأکید فرمودند آمریکا غیر قابل اعتماد و خود برتر بین است، آمریکا تحت سیطره و در چمبره رژیم نامشروع اسراییل است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به سخنان دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا افزود: شاهد ادبیات رفتاری و گفتاری دو کاندیدایی که قرار بود بر کرسی ریاست جمهوری آمریکا تکیه بزنند بودیم که چگونه برای حضور در جمع لابی ایپک از هم سبقت می‌گرفتند.

نماینده ولی فقیه در سپاه محمودآباد با بیان این که در واقع امام راحل می‌دانست و پیش بینی کرده بود  و آگاه بود که شیطان بزرگ بعد از پیروزی انقلاب بیکار نخواهد نشست و همواره درصدد نفوذ به دنبال یک روزنه و ایجاد یک حفره به جهت حذف و انحراف انقلاب است، تصریح کرد: به همین جهت امام راحل با اجرای اصل پیشگیری و تولد بسیج در واقع به مصداق آیه شریفه 60 سوره انفال عمل کرده و آن را عملیاتی کردند.

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که شكست برای دشمن باور کردنی نیست، اذعان کرد: بنابراین دشمن همیشه سعی می‌کند با توطئه‌ها و حیله‌ها آن را به هر قیمتی جبران وضربه‌ای به انقلاب وارد کند ولی حریف تفکر بسیحی نشده و نخواهد شد.

وی با بیان این‌که امروز دنیای اسلام به واسطه همین تفکر بسیجی برای دشمن مشکل ساز شد، گفت: امروز بزرگترین مشکل دشمن و مسأله اساسی دشمن با ما، ایستادگی ما در برابر جبهه استکبار است که این ایستادگی و پایداری به برکت تفکر عاشورایی است. 

حجت الاسلام حاجی پور ادامه داد: به همین دلیل دشمن برای رویاروی با ما، دامنه تحریم خود را گسترده و ابعاد تحریم را وسیع و آنها را در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی رفاه و معیشتی تسری داد، به این امید که ملت بصیر را شکننده و مرعوب و وادار به تمکین کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه محمودآباد با بیان این‌که بسیج در کوران دفاع مقدس توانست در یک نبرد نابرابر هشت سال در مقابل یک جنگ نیابتی با بهره‌گیری از تفکر عاشورایی که خاستگاهش از سال 61 هجری و نشات گرفته از قیام عاشورا است، ایستادگی کرد و از حقوق خویش دفاع کند، اظهار داشت: همین ایستادگی با حداقل امکانات و تجهیزات دشمن را وادار به تمکین و تمجید از این تفکر بسیجی کرد. 

وی با بیان این‌که امروز مدل فرهنگ بسیج ما در سوریه و عراق کاملا محسوس و عریان است و سازمان نظامی و یگان رزم سوریه، عراق و یمن به خوبی نشان داد که تفکر بسیجی کاربرد فرا ایرانی دارد، افزود: انقلاب اسلامی مؤلفه‌های قدرت و اقتدار بیشماری دارد اما بارزترین و برجسته‌ترین مؤلفه قدرت انقلاب، بسیج است.

حجت الاسلام حاجی پور تصریح کرد: امروز این وحدت، اتحاد، تعهد، عملگرا بودن، بن بست شکن بودن و این حضور بسیج در همه مناسبت‌ها، چه مناسبت‌های ملی و مذهبی به خصوص در سالروز تولد بسیج، قدرتمندتر از هرگونه تکنولوژی هسته‌ای در مقابله با دشمنان است.

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که دشمن در برخی مواقع با اجرای عملیات روانی برای احیای خود و روحیه دادن به ازناب داخلی و خارجی از استراتژی نخ نما و پوسیده گزینه نظامی برای ارعاب ملت استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: دشمنان بدانند، گزینه‌های روی میز ما فراتر و بیشتر از گزینه آنان خواهد بود، گزینه‌های ما روحیه جهادی، شهادت طلبی، ایثار، تفکر عاشورایی، بصیرت، توکل به خدا، اخلاص، ولایت پذیری و صبر است، جمع همه این ها می‌شود قدرت سخت و نرم بسیج. اگر بسیج پایدار و عملگراست به برکت این عناصر است.

وی با بیان این‌که جبهه استکبار امروز قدرت بسیج را درک کرده است، گفت: قدرت بسیج، فراتر از قدرت هسته‌ای است که دنیا به آن می‌نازد و امید بسته است و همه می‌دانند سنگر دشمن پشت تجهیزاتش بی‌شباهت به لانه عنکبوت نیست.

نماینده ولی فقیه در سپاه محمود آباد با بیان این که بسیج سنگر پر افتخار و عرصه رویش انقلاب اسلامی است که محصول فکر ناب امام راحل است، تصریح کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه این تفکر ناب در برابر همه دشمنان ایستاده است.

حجت الاسلام حاجی پور با اشاره به این که تا زمانی که ملت ایران پشتوانه آنها بسیج و تفکر ناب است همواره در برابر دشمنان پیروز هستند، خاطرنشان کرد: فرهنگ بسیج بهترین راه جلوگیری از نفوذ دشمنان اسلام و انقلاب است./202/950/ب1

ارسال نظرات