۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۴۶۴۴۷۸
حجت الاسلام ماندگاری مطرح کرد؛

لبیک «یا امام رضا» یعنی پشتیبانی از ولی فقیه

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این‌که مردم زمان اهل بیت(ع) آن‌ها را تنها گذاشتند، گفت: «لبیک یا امام رضا(ع)» یعنی ما مثل آن مردم نیستیم و جانشین شما یعنی ولی فقیه را تنها نمی‌گذاریم و با جانمان از ایشان دفاع می‌کنیم.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا در ویژه برنامه سوگواری و عزاداری امام رضا(ع) در حرم مطهر ایشان اظهار کرد: «لبیک یا امام رضا(ع)» به این معناست که ما سرمایه‌های معنوی مانند عبادت‌ها، زیارت‌ها،‌ گریه‌ها و غیره را که در این ایّام به دست آورده‌ایم را تا زمان قبر و قیامت به امام رضا(ع) امانت بدهیم تا ایشان در آن برهه حساس با حضور خود این سرمایه‌ها را به ما بازگردانند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از معانی «لبیک یا امام رضا(ع)» این است که ما ایشان را به عنوان حجّت خداوند و راهنما و الگوی زندگی خویش قبول داریم بنابراین باید راه و رسم زندگی، ازدواج، کاسبی و ارتباط‌هایمان را شبیه سیره امام رضا(ع) تنظیم کنیم؛ کسی که به «لبیک یا امام رضا(ع)» اعتقاد داشته باشد از لقمه حرام و بی‌حیایی و بی‌عفتی دوری می‌کند و به بیت‌المال دست‌درازی نمی‌کند.

حجت الاسلام ماندگاری تأکید کرد: نباید پس از این ایّام در مجالس و عروسی‌ها و گردهمایی‌هایمان لباس بی‌حیایی و بی‌عفتی به تن کنیم و یا در کاسبی‌هایمان با سوء استفاده از دختران آرایش کرده به جذب مشتری بپردازیم؛ ما با اشتغال بانوان مخالف نیستیم بلکه با بی‌حیایی و بی‌عفتی محالف هستیم.

وی با بیان این‌که مردم زمان امام حسین(ع) و امام رضا(ع) مسلمانانی بی‌حیا و بی‌غیرت بودند، گفت: دشمن اگر بتواند حیا و غیرت را از زنان و مردان بگیرد، کار به جایی می‌رسد که اگر سر امام زمانشان را در مقابلشان از تن جدا کنند واکنشی نشان نمی‌دهند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی خاطرنشان کرد: مردم زمان اهل بیت(ع) آن‌ها را تنها گذاشتند که یکی از نتایجش بستن دست امام علی(ع) و شکستن پهلوی حضرت زهرا(س) بود اما «لبیک یا امام رضا(ع)» یعنی ما مثل آن مردم نیستیم و جانشین شما یعنی ولی فقیه را تنها نمی‌گذاریم و همچون شهدا و جانبازان با جانمان از ایشان دفاع می‌کنیم.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: «لبیک یا امام رضا(ع)» یعنی همان‌گونه که امام رضا(ع) از لای در به نیازمندان کمک می‌کرد تا مبادا شرمنده شوند، ما هم باید دغدغه گره گشایی از مشکلات مردم را داشته باشیم، شاید به تنهایی نتوانیم مشکل یک خانواده فقیر را حل کنیم اما اگر دور هم جمع شویم توان گره گشایی از مشکلات خانواده‌های نیازمند را به دست می‌آوریم؛ یک پنجم جمعیت ایران را نیازمندان تشکیل می‌دهند که اگر هر چهار خانواده به یک خانواده نیازمند یاری برسانند، دیگر فقیری در این مملکت باقی نمی‌ماند.

وی با تأکید بر این‌که یزید زمان ما آمریکا، اسرائیل و انگلیس هستند، تصریح کرد: «لبیک یا امام رضا(ع)» یعنی ما زیر بار زور و ذلت نمی‌رویم، با یزید زمان بیعت و به دشمن تکیه نمی‌کنیم.

حجت الاسلام ماندگاری عنوان کرد: «لبیک یا امام رضا(ع)» یعنی ما در جمهوری اسلامی آنقدر تلاش می‌کنیم تا طبق کلام ایشان برکت بر ما نازل شود؛ یعنی در این نظام مسؤولان بدون چشم داشت و دست درازی به بیت المال به مردم خدمت می‌کنند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی ابراز کرد: «لبیک یا امام رضا(ع)» یعنی ما نه تنها خودمان که جهان را برای ظهور امام زمان(عج) آماده می‌کنیم چرا که منتظر واقعی در کنج خانه منتظر نمی‌نشیند، ما آنقدر تلاش و نسبت به ظلم‌هایی که در حق بشر می‌شود افشا گری می‌کنیم که همه‌ی دنیا برای این قیام آماده شوند و همان‌گونه که «لبیک یا امام حسین(ع)» در عالم فراگیر شده است، «اللّهمَّ عجِّل لولیِّک الفرج» نیز در دنیا فراگیر شود.

حجت الاسلام ماندگاری اظهار کرد: «لبیک یا امام رضا(ع)» یعنی ما فرزندانمان را به گونه ای تربیت کنیم که بدون وابستگی به دنیا، به رزمنده‌هایی برای امام زمان(عج) تبدیل شوند و جوانان را به نحوی تربیت کنیم که به به افرادی متخصص، متعهد و شجاع و آماده برای به دست گرفتن مدیریت در حکومت امام زمان(عج) تبدیل شوند./202/1308/ب1

ارسال نظرات