۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۴۶۴۶۵۲
آیت الله دری نجف آبادی:

مسؤولان در مسیر ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه گام بردارند

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه سبک زندگی اسلامی باید با برنامه های پسندیده در جامعه نهادینه شود، گفت: مسؤولان ایران اسلامی باید در مسیر گسترش و اشاعه سبک زندگی اسلامی، پرهیز از تجمل گرایی و نهادینه کردن فرهنگ قناعت در جامعه اسلامی گام بردارنند.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک پیش از ظهر امروز در کلاس تفسیر قرآن کریم که در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در اراک برگزار شد، بیان کرد: گسترش و تحقق مبانی قرآن کریم در جامعه اسلامی هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب را خنثی می کند.

نهادینه کردن فرهنگ قناعت در جامعه اسلامی

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه سبک زندگی اسلامی باید با برنامه های پسندیده در جامعه نهادینه شود، خاطر نشان کرد: مسؤولان ایران اسلامی باید در مسیر گسترش و اشاعه سبک زندگی اسلامی، پرهیز از تجمل گرایی و نهادینه کردن فرهنگ قناعت در جامعه اسلامی گام بردارند.

آیت الله دری نجف آبادی عمل به آموزه های قرآنی و انس با کتاب وحی و درک مفاهیم بلند آن را کلید گشایش مشکلات فرهنگی و اجتماعی دانست و اظهار داشت: بهره مند شدن از مفاهیم قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) و برنامه ریزی های کاربردی کارشناسان علوم اسلامی سبب تحول فرهنگی در جامعه می شود.

نشر معارف قرآنی در بین لایه های مختلف جامعه

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه مسؤولان فرهنگی در کشور باید معارف قرآنی را در بین تمامی اقشار در جامعه نشر و گسترش دهند، گفت: نشر معارف قرآنی دربین آحاد مردم و در لایه های مختلف جامعه بسترساز ترویج و احیای فرهنگ اسلامی در جامعه است و مسؤولان فرهنگی باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه اساس نظام جمهوری اسلامی ایران برپایه فرهنگ اصیل اسلام و قرآن و اهل بیت (ع) پایه گذاری شده است، افزود: در این راستا باید تلاش کرد با همکاری دستگاه های فرهنگی زمینه توسعه و تقویت هرچه بیشتر این فرهنگ ارزشمند فراهم شود.

تفکر قرآنی در ایران اسلامی الگوی کشورهای اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه انسان ها باید در زندگانی خود از قرآن کریم به خوبی بهره مند شوند، خاطر نشان کرد: قرآن کریم باید در همه زوایای زندگی انسان نهادینه شود زیرا هر نقصانی حاصل مهجوریت و فاصله گرفتن از کلام وحی و سفارش‌های الهی است.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با بیان اینکه اکنون تفکر قرآنی در ایران اسلامی الگوی کشورهای اسلامی منطقه شده است، اظهار داشت: امروز در جامعه اسلامی باید انسان ها به هر اندازه‌ای که می‌توانند قرآن بخوانند زیرا نخستین پایه پیوند و انس با قرآن قرائت آن است.

به گزارش رسا، کلاس تفسیر قرآن هر هفته روزهای پنجشنبه در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برگزار می شود./202/842/ب1

ارسال نظرات