۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۴۶۵۰۳۸
حجت الاسلام عبادی در گفت وگو با رسا مطرح کرد؛

شروع غنی سازی 20 درصد راهکاری برای مقابله با نقض برجام

نماینده مجلس با بیان این که مجلس باید با اقدامات و مصوباتی که لازم است را کارشناسی کرده و انجام دهد تا منافع ملی پایمال نشود، گفت: آمریکایی ها به نقض برجام هم متوقف نمی شوند و اگر خط و نشان و پاسخی نبینند به کار خود ادامه داده و حقوق ملت را پایمال خواهند کرد.
حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی

حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تصویب قانون تحریم های ده ساله علیه ایران در سنای آمریکا گفت: در صورتی که این قانون اجرا شود یقینا ایران بایستی اقدامات لازم را در دو سطح انجام دهد.

وی افزود: یکی در سطح اتحادیه اروپا که در واقع یک طرف برجام هستند و رایزنی هایی انجام شود که اگر اثرگذار باشد آمریکا را در این جمع منزوی کند اما اگر این ها هم مؤثر واقع نشد باید همانگونه که احیانا ابراز کردند باید بسته ای داشته باشیم و ما نیز وارد برخی موارد شویم.

حجت الاسلام عبادی با بیان این که ما می توانیم وارد غنی سازی 20 درصد شویم، اظهار داشت: با این کار می توانیم به نوعی طرف مقابل را سر جای خود بنشانیم، آمریکا چنین حالتی ندارد که با زبان نرم متقاعد شوند و هر چه با آن ها نرم پیش برویم آن ها طلبکارتر می شوند.

وی ادامه داد: سبک آمریکا همین است؛ بزرگ ترین آمریکا شناس دنیا رهبر معظم انقلاب هستند که از همان ابتدا فرمودند که من به این ها خوشبین نیستم آن هم در زمانی که همه از لبخندهای دولت آمریکا غش می کردند و مشغول خیال پردازی درباره هیأت حاکمه آمریکا بودند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این که این افراد وقت خواب رویاها و تصورات شیرینی نسبت به دوستی های آنچنانی آمریکا داشتند، ابرز داشت: وقتی که برجام امضا شد در عمل می بینیم جز مکر، حیله، سوء استفاده و فریب چیز دیگر نبود.

وی عنوان کرد: با آمریکا باید بسیار حساب شده تر از آن چیزی که برخی دوستان در دولت تصور می کنند برخورد کنیم وگرنه کلاه بسیار گشادی سر ما می رود.

نماینده مردم بیرجند در مجلس با اشاره به برنامه مجلس برای مقابله با نقض برجام خاطرنشان کرد: مجلس یک جمع 290 نفره هستند که من یک نفر نمی توانم از طرف همه آن ها صحبت کنم اما بایسته است که مجلس هم در زمینه مقابله با آمریکا قدم بردارد و آنچه که می تواند انجام دهد و نسبت به استیفای حقوق مردم کوتاهی نکند.

وی اضافه کرد: مجلس باید با اقدامات و مصوباتی که لازم است را کارشناسی کرده و انجام دهد تا منافع ملی پایمال نشود، آمریکایی ها به نقض برجام هم متوقف نمی شوند و اگر خط و نشان و پاسخی نبینند به کار خود ادامه داده و حقوق ملت را پایمال خواهند کرد./1323/ت302/ج

ارسال نظرات