۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۴۶۵۳۴۴
با صدور بیانیه‌ ای؛

مجمع علمای خراسان شمالی اظهارات ساختارشکنانه علی مطهری نسبت به امام جمعه بجنورد را محکوم کرد

مجمع علما و شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در واکنش به اظهارات ساختارشکنانه علی مطهری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی نسبت به حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، با صدور بیانیه‌های جداگانه این اظهارات را محکوم کردند.
امام جمعه بجنورد - علی مطهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، در پی اظهارات ساختارشکنانه علی مطهری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی نسبت به حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، مجمع علمای این استان در حمایت از نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اقدام به صدور بیانیه کرد.

در این بیانیه آمده است: دبیرخانه مجمع علمای استان خراسان شمالی ضمن تأکید بر وحدت که موجب پیشرفت و سعادت یک جامعه است، به اطلاع می‌رساند؛ در حالی که تمام نگاه‌های دنیا و همچنین عاشقان امامت و ولایت به سمت کربلای معلا و راهپیمایی عظیم آن بود که انشاء الله زمینه‌ساز ظهور می‌شود، هرچند متأسفانه عدم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حضور عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) سبب نارضایتی آن عزیزان شد و همچنین عدم توجه مسؤولان نسبت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون حقوق‌های نجومی که باید مایه شرمساری باشد، در چنین زمانی، لغو سخنرانی شخصی طبق عمل به وظیفه قانونی توسط دادستان محترم مشهد مقدس به‌عنوان مهم‌ترین اتفاقات و تیتر یک روزنامه‌های زنجیره‌ای و دغدغه‌های دولت و برخی نمایندگان می‌شود.

این بیانیه می‌افزاید: در این زمان بود که نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با توجه به احساس تکلیف شرعی و دینی خود نسبت به این چنین موضوعات، تذکراتی را مطرح می‌کند که موجب بی‌حرمتی و هتک حرمت ایشان از ناحیه آن نماینده می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: ازاین‌رو دبیرخانه مجمع علمای استان خراسان شمالی هرگونه جوسازی و بی‌حرمتی نسبت به جایگاه نمایندگان محترم ولی فقیه و اقدامات نسنجیده در این زمینه را محکوم کرده و حمایت قاطع خود را از حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی اعلام می‌دارد.

این بیانیه در خاتمه به دولت‌مردان گوشزد می‌کند کلام زیبای امام راحل (ره) که فرمود: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت شما نرسد» را آویزه گوش خود کنند و نسبت به آرمان‌های امام راحل (ره) پایبند و گوش به‌فرمان فرمایشات رهبر معظم انقلاب باشند تا وحدت و همگرایی در جامعه نمود بیشتری پیدا کرده و طمع دشمنان که به این اختلافات چشم دوخته‌اند، قطع شود.

 

اعلام حمایت شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از امام جمعه بجنورد

در پی اظهارات علی مطهری نسبت به امام جمعه بجنورد، شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خراسان شمالي هم با صدور بیانیه‌ای ضمن برائت از غرض‌ورزی و برهم زدن نظم، امنيت و آرامش جامعه، حمايت بی‌دریغ و قاطع خود را از جايگاه رفيع و ارزشمند نماينده ولي فقيه در استان خراسان شمالي اعلام کرد.

در اين بيانيه آمده است: اين شورا با تأكيد بر همگرايي، همدلي و وحدت ميان مسؤولان هرگونه افترا، جوسازي و بی‌حرمتی به جايگاه نمايندگان محترم رهبر معظم انقلاب را محكوم داشته و این‌گونه حركات و اقدامات را تضعيف اين جايگاه منيع می‌داند.

این بیانیه می‌افزاید: در اوضاع كنوني كشور و منطقه، هرگونه همنوايي و هم‌صدایی با رسانه‌های معاند، ظلم مسلم به اين انقلاب و نظام بوده و اگر مسؤولان در نوشته‌ها، گفته‌ها و اظهارنظرهاي خود دقت نظر نداشته و بصيرت را چاشني كار خود نكنند چه بسا با كوبيدن بر طبل دشمن سبب دردسرسازي و چالش آفريني براي كشور و انقلاب شوند.

در ادامه بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی آمده است: اگر نگاهي به شرايط خفقان دوران ستم‌شاهی انداخته و همچنين به شرايط كنوني جوامع مدعی حقوق بشر دقت کنیم به فرمايش حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) خواهيم رسید كه آزادي نه به آن مفهوم نمايشي كه ملعبه دست قدرتهاي استكباري است و نه به مفهوم لجام‌گسیختگی فرهنگي بلكه به معناي واقعي و اتم، در جامعه ما ساري و جاري است.

این بیانیه می‌افزاید: باید تأکید کرد كه اين آزادي به قشر يا شخص خاصي هم تعلق نداشته بلكه همگان چه سياسي و چه غیرسیاسی از آن بهره برده و می‌برند.

در خاتمه این بیانیه آمده است: اميد است همگان با تأسي از علماي بزرگ و نمایندگان معزز ولی فقیه در استان‌ها در راستاي همگرايي و وحدت كلمه، منويات ولي امر مسلمين جهان را سرلوحه كار خويش ساخته و مشي و منشي در پيش گيرند تا با عزت و افتخار در پيشگاه حضرت احديت حاضر شوند.

 

ماجرای حمله علی مطهری به امام جمعه بجنورد

علی مطهری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، هفته گذشته در واکنش به اظهارات حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی درباره لغو سخنرانی وی در مشهد مقدس، در نامه‌ای سرگشاده خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، از سخنان امام جمعه بجنورد انتقاد کرده و گفته بود: «امام جمعه بجنورد گفته است نباید مردم را سرگرم مسائل حاشیه‌ای کنیم تا مسائل اصلی یادشان برود، بعد هم گفته است مسائل اصلی مسائل معیشتی است. ظاهر این آقای امام جمعه مسأله آزادی بیان را از مسائل اصلی نمی‌داند و این حاکی از بی‌اطلاعی او از قانون اساسی و نظرات امام خمینی (ره) و شهید مطهری است. هم مسائل معیشتی مهم است و هم آزادی بیان؛ هر کدام در جای خود و اتفاقاً با آزادی بیان معیشت مردم هم بهبود پیدا می‌کند؛ چون مانع تخلفات مالی و اختلاسها می‌شود».

 

آزادی بیان مخصوص عده‌ خاصی نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی، امام جمعه بجنورد هم در خطبه‌های نماز جمعه ‌این هفته مرکز خراسان شمالی با اشاره به نامه علی مطهری، با بیان اینکه یکی از مواد قانون اساسی، آزادی بیان است، اظهار داشت: آزادی بیان یعنی هر کس هر حرف حقی دارد می‌تواند بگوید و اگر حرف خیرخواهانه و یا انتقادی هست بگوید و کسی مانعش نشود.

وی افزود: آزادی بیان به معنای این نیست که عده خاصی دم از آزادی بیان بزنند و اگر جایی کسانی بخواهند حرفی بزنند، برآشوبند و اعتراض کنند که چرا امام جمعه در تریبون نماز جمعه از فلانی انتقاد کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه برخی می‌گویند جلوی آزادی بیان گرفته شده است، خطاب به این نماینده تصریح کرد: شما هم که به آزادی بیان اعتراض می‌کنید در حقیقت حرف خودتان را زیر پا گذاشته‌اید و اگر امام جمعه‌ای در جایی به مسؤولی انتقاد می‌کند همان آزادی بیانی است که در قانون اساسی برای همه محترم است.

وی ادامه داد: آزادی بیان برای همه محترم است و نباید عده‌ای برآشوبند که چرا امام جمعه‌ای در فلان گوشه از ایران به فلانی اعتراض کرده است.

خطیب نماز جمعه بجنورد با اشاره به صحبت‌های این نماینده در کانال تلگرامی خود که مطالبی را در انتقاد از امام جمعه بجنورد، ابراز کرده بود، گفت: بنده را به‌عنوان نماینده ولی فقیه، امام مسلمین منصوب کرده و شما اگر هم قرار بود نامه بزنید باید نامه را به رهبر معظم انقلاب می‌زدید، پس معلوم است که یا قانون‌شناس نیستید و یا خود را به بیراهه زده‌اید.

گفتنی است، پس از اقامه نماز جمعه ‌این هفته بجنورد به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی، نمازگزاران به‌صورت خودجوش با حمل پلاکاردهایی به یادداشت تلگرامی علی مطهری اعتراض کرده و با سردادن شعارهایی این اقدام را محکوم کردند.

همچنین 30 دفتر، تشکل و کانون دانشجویی استان هم در واکنش به هتاکی این نماینده مجلس به امام جمعه بجنورد بیانیه صادر کردند./9314/302/ب3

ارسال نظرات