۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰
کد خبر: ۴۶۵۸۷۸
مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی:

تبیین اندیشه‌های امام خمینی‌ در جامعه ضروری است

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی گفت: تبیین اندیشه‌های امام راحل به‌عنوان احیاگر اسلام با توجه به شرایطی که جوامع اسلامی به آن مبتلا هستند بسیار مهم و ضروری است.
مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی:

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌مقدم در نشست خبری مربوط به برگزاری همایش تقریب مذاهب اسلامی در اندیشه‌های امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه تحولات دنیای کنونی و جهان اسلام تحولات بسیار سریع و بنیادی است، اظهار کرد: برگزاری این همایش در شرایط جدید که دنیای اسلام با آن ربه‌رو است با تبیین ابعاد شخصیتی امام به‌عنوان احیاگر اسلام ناب می‌تواند تحولات بسیار مهمی را ایجاد کند.

بعد از روی کار آمدن امام خمینی‌ تغییراتی اساسی در دنیا ایجاد شد

وی با اشاره به اینکه عموم متفکران پایان قرن بیستم را پایان عصر معنویت تلقی می‌کرده‌اند، افزود: این در حالی است که  بعد از روی کار آمدن امام خمینی‌(ره) تغییراتی اساسی در دنیا ایجاد شد که این مسأله گویای آن است که انقلاب اسلامی ایران با رهبری پیر فرزانه به‌عنوان احیاگر معنویت، دیانت و اخلاق در دنیای پر از توحش و کشتار بعد از جنگ جهانی بوده است.

دبیر علمی نخستین همایش تقریب مذاهب اسلامی در اندیشه‌های امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری تصریح کرد: این شخصیت یک شخصیت سیاسی نیست که با گذشت زمان و تغییر شرایط سیاسی به دست فراموشی سپرده شود، بلکه شخصیت امام خمینی‌(ره) به سبب الهی بودن، باید فرا‌زمانی و فرا‌مکانی بودنش در هر زمانی دوباره تفسیر شود.

استان مرکزی زادگاه امام  راحل و بسیاری از مراجع تأثیرگذار است

حجت‌الاسلام ایمانی‌مقدم ادامه داد: شاید همایش‌ها و کنگره‌های علمی متفاوتی در مورد شخصیت امام خمینی‌(ره) برگزار شده باشد، اما به ذهن می‌رسد باید استان مرکزی به‌چند دلیل محوریت بررسی در مورد شخصیت امام خمینی‌(ره) را عهده‌دار شود که یکی از مهم‌ترین این موارد آن است که این استان زادگاه امام و بسیاری از مراجع تأثیرگذار در زمینه پیروزی انقلاب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین نزدیکی استان مرکزی به مرکز علم و اجتهاد که همان شهر قم است و پتانسیل موجود در مراکز علمی موجود در استان ضرورت بررسی شخصیت امام خمینی‌(ره) در استان مرکزی را دوچندان کرده است.

دبیر علمی نخستین همایش تقریب مذاهب اسلامی در اندیشه‌های امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری گفت: به همین منظور اندیشکده امام خمینی‌(ره) در دانشگاه اراک و نهاد رهبری از سال گذشته با تصویب هیئت‌امنا کار خود را آغاز کرده و چندین برنامه از جمله اجرای برنامه هفت اقلیم را در طول این مدت انجام داده است، همچنین یکی از مصوبات این اندیشکده برگزاری همایش سالانه در مورد اندیشه‌های امام خمینی(ره) است.

بحث تفرقه درد اصلی دنیای اسلام 

حجت‌الاسلام ایمانی‌مقدم اضافه کرد: با توجه به شرایط کنونی دنیای اسلام و اینکه هم‌اکنون بحث تفرقه درد اصلی دنیای اسلام شده و ما شاهد هستیم که نظام استکبار چگونه بیداری اسلامی علیه استبداد و بی‌عدالتی دنیای اسلام را به جنگ‌های مذهبی و جنگ شیعه و سنی تبدیل کرده و این همه ویرانی و کشتار و آوارگی را به جهان اسلام تحمیل می‌کند، باید اولویت اول را در این همایش‌ها بررسی ابعاد وحدت اسلامی از منظر امام راحل و مقام معظم رهبری قرار دهیم.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی بیان کرد: با این نگاه همایش امسال با عنوان تقریب مذاهب اسلامی در اندیشه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در 29 آذر‌ماه در دانشگاه اراک برگزار خواهد شد و امیدواریم که تصویب این همایش به‌عنوان یک همایش بین‌المللی نیز انجام شود./101/842/ب1

ارسال نظرات