۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۴۶۶۰۹۵
مدیر مدرسه دارالقرآن الکریم پیشاور پاکستان:

اسلام حافظ منابع طبیعی است

مدیر مدرسه دارالقرآن الکریم پیشاور پاکستان حفظ طهارت و منابع طبیعی را یک اصل مهم توصیف کرد و گفت: اسلام تاکید بسیاری بر حفظ منابع طبیعی می‎کند.
دومین همایش بین المللی اسلام و حقوق بشردوستانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، قاری روح الله مدنی مدیر مدرسه دارالقرآن الکریم پیشاور پاکستان در دومین همایش اسلام و حقوق بین المللی بشر دوستانه که در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن کریم تصریح کرد: خداوند چارچوبی برای حفظ محیط زیست قرار داده است و توصیه کرده که در زمین فساد نکنید.

وی افزود: خداوند پایه‎ها و شالودهای برای ارتباط انسان، محیط زیست و قوانین تدوین کرده تا در نتیجه منابع طبیعی حفظ شود.

مدیر مدرسه دارالقرآن الکریم پیشاور پاکستان بیان داشت: هیچ کس اختلاف نظر ندارد که همه برای مقابله با مشکلات محیط زیستی اعم از آلودگی هوا، خاک و خوراک باید متحد شوند. محیط زیست در اسلام جنبه شمولیت دارد و شامل همه چیز اعم از کوه، دریا، پرندگان و حیوانات و غیره می شود.

وی با بیان اینکه انسان باید محیط زیست را حفظ کند تا هستی ادامه پیدا کند، اظهار داشت: همه ادیان بر نظافت و پاکیزگی تاکید کرده اند و اسلام نیزعلاوه بر وجوب پاکیزیگی می بینیم که کتابهای دینی و شریعتی خود را با بخش طهارت شروع کرده تا به جهانیان اعلام کند که پاکیزگی یک اصل مهم در اسلام است.

قاری روح الله مدنی ادامه داد: فقه اسلامی مسائل مهمی را پیرامون زمین مانند احیا اراضی مرده مطرح کرده که این مساله نشان دهنده توجه اسلامی به آبادانی زمین است. همچنین خداوند متعال به هر کسی که به محیط زیست ضرر می زند اخطار کرده که او را به شدت مجازات خواهد کرد.

وی تاکید کرد: توجه به محیط زیست یکی از سنت های نبی اکرم (ص) بود و ایشان در حدیثی می فرمایند که «هر کس که درختی بکار صدقه‎ای جاریه برای او حساب می شود.»

این عالم اسلامی ابراز داشت: بسیاری از قواعد فقهی به محیط زیست توجه دارد و اجازه آسیب زدن به منابع طبیعی را نمی دهد./994/203/ب3

ارسال نظرات