۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۴۶۶۳۲۱

جدیدترین شماره ماهنامه پاسدار اسلام در بازار نشر

چهارصد و هفدهمین و چهارصد و هجدهمین شماره ماهنامه پاسدار اسلام ویژه آبان و آذر 95 از سوی دفتر تبلیغات اسلامی منتشر شد.
ماهنامه پاسدار اسلام شماره 417 و 418

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهارصد و هفدهمین و چهارصد و هیجدهمین شماره ماهنامه پاسدار اسلام ویژه آبان و آذر 95 به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مدیر مسؤولی محمدحسن رحیمیان روانه بازار نشر شد.

در این شماره از ماهنامه این مقالات و مطالب را می‌خوانیم: «چشم دل باز کن جان بینی»، «حد و پیامدهای سرور در اولین درجه از ادب الهی»، «اطلاعت از امام معصوم»، «معنویت‌خواهی و شکل‌گیری تاریخ جدید»، «کارکرد تمدنی اربعین در جایگاه حلقه اتصال غدیر، عاشورا و ظهور»، «الگوی زندگی در رفتارها امام حسین  علیه السلام»، «رمز و رازهای اربعین امام حسین علیه السلام»، «رمز و رازهای اربعین در آموزه‌های اسلامی»، «منشور مدیریت علوی درسنامه مدیران»، «امام کاظم علیه السلام و آسیب‌های جامعه شیعیان»، «عربستان هرگز در یمن پیروز نخواهد شد» و «آیا برنامه صهیونیست‌ها سلطه بر جهان واقعیت دارد؟».

«آیا برنامه صیهونیست‌ها برای سلطه بر جهان واقعیت دارد؟» عنوان مقاله‌ای به قلم مهدی حلفی درباره «پاسخ به شبهات تاریخی اشغال فلسطین» است.

در بخشی از این مقاله می‌خوانیم: مهم‌ترین هدف صهیونیسم جهانی، گسترش سلطه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی بر جهان بر تکیه بر مقدس‌ترین واژه‌ها حقوقی، دینی و مذهبی است. ولی مهم‌ترین ابزار صهیونیسم جهانی برای از هم پاشیدن جوامع غیر صهیونیسم به دست گرفتن اهرم‌های تبلیغاتی جهان و حاکمیت بر مراکز قدرت در صحنه بین المللی، در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی است.

امروزه این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد که صهیونیسم جهانی با نفوذ در دستگاه هیأت حاکمه آمریکا به عنوان قدرتمندترین کشور جهان را که نقش تعیین کننده در معادلات دارد و نیز حاکمیت بر مراکز عمده و مهم تولید سلاح و همچنین تسلط بر مراکز اقتصادی جهان نظیر صندوق بین المللی و بانک جهانی به بحش مهمی از اهداف بلند مدت شیطانی خود رسیده است.

از آنجا که حکومت جهانی یهود منابع خبری دنیا را کنترل می‌کند، همواره قادر است اذهان عمومی مردم جهان را برای حرکت بعدی خود آماده کند.

صهیونیسم برای رسیدن به اهداف اصلی خود و تسلط مرحله‌ای بر جهان راه‌های مختلفی را طی کرده است. اگر مطالب پروتکل‌ها به دقت مطالعه قرار گیرند، به خوبی می‌توان دریافت که ریشه‌ها دو جنگ جهانی و بسیاری از شورش‌هایی که در کشورهای مختلف اروپایی به وقوع پیوسته‌اند، مستقیم یا غیر مستقیم توسط آنان هدایت شده است.

صهیونسیم جهانی در راستای اهداف بلند مدت خود و حاکمیت بر جهان تلاش وسیعی را برای تسلط مرکز علمی و دانشگاهی جهان انجام داده و با تسلط بر علوم مختلف، اعم از علوم تجربی و علوم مختلف، اعم ازعلوم تجربی و علوم انسانی نظیر جامعه و روان‌شناسی، بخش زیادی ازاهداف موزد نظر خود را تأمین کرده است.

همچنین در ادامه این شماره از ماهنامه پاسدار اسلام این عناوین پیش روی ما قرار گرفته است: «جنبش انصار الله، از کوه‌ها صعده تا کاخ ریاست جمهوری یمن»، «نشانه‌هایی از رابطه نظام سودان با رژیم صهیونیستی»، «باغبان بوستان شیعیان نیجریه»، «از میان خبرها»، «امام اجازه دادند همه ماهیت خود را نشان دهند»، «تبعید امام، تشویق قیام»، «منظومه اهل دل»، «متولی مفقود تعلیم شریعت»، «مشاور دینی یا مشاور غربی؟»، «شهوات ومذمت آن ازدیدگاه قرآن و احادیث»، «سیاست تا دیانت»، «تاریخ سینمای ایران» و  «بیپرده با تاریخ؛ نگاهی به حوادث آبان و ذر 61».

در بخشی از عنوان «باغبان بوستان شیعه» درباره زندگی شیخ زاکزاکی آمده است: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شیعیان نیجریه اندک و اکثرا مهاجرین لبنانی بودند، اما زاکزاکی با تأثیرپذیری از اندیشه‌های امام خمینی رحمة الله علیه و امواج نهضت اسلامی ایران، موفق گردید بوستان تشیع را در این سرزمین به شکوفایی با شکوهی برساند و با اهتمام ایشان بزرگ‌ترین کانون تشیع آفریقای باختری، در شمال نیجریه قرار دارد و هم اکنون حدود 15 میلیون نفر شیعه در این قلمرو سکونت دارند و هنگامی این حرکت بابرکت و اعجاب‌انگیز تلقی می‌گردد که بدانیم شیخ زاکزاکی در فضایی به چنین اقداماتی با ارزش روی آورد که نیجریه در موجی از اختلافات، درگیری‌ها و تبلیغات فرقه‌ای فرو رفته بود.

ارتجاع عرب، غربی‌ها و عوامل بسته به رژیم اشغالگر قدس در این ناحیه به منظور دست یافتن به منافع خود، نقشه‌ها و گوناگونی را علیه مسلمانان راستین و پیروان اهل بیت علیهم السلام به اجرا گذاشته بودند. گروه‌های تکفیری محیط تکفیری پژمرده و ناامنی را به جامعه اسلامی نیجریه تحمیل کرده‌اند.

 علامه شیخ ابراهیم زاکزاکی باید برای مبلغان و مروجان و نیز نهادهای فرهنگی و ترویجی الگویی مناسب قرار گیرد. او ثابت کرد اگر انگیزه‌ای صادقانه داشته باشیم، وظایف دینی را به درستی بشناسیم و معارف اهل‌بیت علیهم السلام را از طریق رفتار و گفتار و سطح فکر و تمایلات مخاطبان ونیازسنجی معرفی کنیم و در این مسیر استقامت بورزیم، خداوند راه ایمان برایمان می‌گشاید و نصرت الهی نصیبمان می‌شود.

گفتنی است، چهارصد و هفدهمین و چهارصد و هیجدهمین شماره ماهنامه عقیدتی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی «پاسدار اسلام» در 82 صفحه و با قیمت 5000 تومان به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شده است./998/ن601/ق

ارسال نظرات