۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۴۶۶۷۲۰
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

دامن زدن به اختلافات در بین مسلمانان، خیانت آشکار به اسلام است

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امت اسلامی در پرتو وحدت و همدلی می تواند همه توطئه های دشمنان را خنثی کند، گفت: تقویت و همبستگی امت اسلامی مهم ترین سفارش قرآن و سیره نبوی است.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت آغاز هفته وحدت در ساری برگزار شد با بیان این که ربيع الاول، ماه ميلاد رحمت للعالمين و آخرين هدايت کننده بشربه سوي سعادت دنيا و آخرت است، گفت: نبي مکرم اسلام(ص) پيام آور مکارم اخلاق و بهترين الگوي انسان ها براي رسيدن به سعادت است.

وی با بیان این که ميلاد پيامبر اکرم(ص) و هفته وحدت فرصتي مغتنم براي نمايش وحدت بيش ازپيش مسلمانان و برافراشتن پرچم اسلام در جهان است، افزود: امت اسلامی باید در این هفته ضمن بازنگري ظرفيت‌هاي تقويت کننده وحدت در جهت تقویت وحدت و همدلی گام بردارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که وحدت و همبستگی امت اسلامی از جمله تعالیم مهم اسلامی و اصول فرهنگ قرآنی است، خاطرنشان کرد: کلام الهی یکی از عمده و سازنده ترین اهداف رسالت پیامبر گرامی اسلام را تسخیر قلوب و تفاهم و دوستی به جای خصومت و دشمنی بیان می کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امت اسلامی در پرتو وحدت و همدلی می تواند همه توطئه های دشمنان را خنثی کنند، تصریح کرد: تقویت و همبستگی امت اسلامی مهم ترین سفارش قرآن و سیره نبوی است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که یکی از مهم ترین راه های ادامه سیره و روش پیامبر گرامی اسلام، تقویت وحدت میان امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: به حتم گسست و اختلاف میان مسلمانان بر خلاف سیره پیامبر گرامی اسلام و سفارش قرآن است و همواره مردود بوده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که در شرایطی که دشمنان از همه سو برای نابودی اسلام و شریعت محمدی همگام شده اند، یکی از مهم ترین وظایف مسلمانان کنار گذاشتن اختلاف نظرها است، تصریح کرد: در چنین وضعیتی یکی از بهترین راه ها تقویت مشتکرات میان امت اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امت اسلامی باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تشکیل یک امت واحده تلاش کنند، تصریح کرد: نتیجه کوبیدن بر طبل اختلاف و تفرقه همین شرایط و بحران هایی است که امروز در کشورهای مسلمان منطقه شاهد آن هستیم.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که تفرقه و اختلاف هیچ سودی برای امت اسلامی ندارد و تنها راه نفوذ دشمنان به کشورهای اسلامی را باز می کند، بیان داشت: متأسفانه دشمنان با تشدید اختلافات در میان امت اسلامی و تلاش در جهت فرقه گرایی در کشورهای مسلمان منطقه، آتش جنگ و خونریزی را در این کشورها روشن کردند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که با اشاره به این که در جریان بحران عراق شاهد بودیم زمانی که پیام مرجعیت دینی برای جهاد و همچنین تقویت وحدت داخلی صادر شد، بحران ها بسیار کاهش یافت، تصریح کرد: امروز در سایه وحدت و همدلی همه گروه های حاضر در این کشور ریشه تکفیری ها در حال خشکانده شدن است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن با دست گذاشتن بر نقطه مسلمانان و روشن کردن آتش فرقه گرایی تلاش می کند، امت اسلامی را به جنگ داخلی مشغول کند تا به اهداف پلید خود در منطقه دست یابد، افزود: بحران ها و جنگ هایی که امروز در سوریه، عراق و یمن شاهد آن هستیم به دلیل ایجاد حاشیه امنی برای رژیم صهیونیستی و قدرتمند کردن این رژیم اشغال گر است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران جمهوری اسلامی ایران را پرچم دار تحقق وحدت و همدلی در جهان یاد کرد و با بیان این که امام خمینی(ره) با نامگذاری هفته وحدت زمینه تحقق عملی این وحدت را فراهم کردند، گفت: امروز مقام معظم رهبری نیز از پیشگامان اصلی تحقق وحدت عملی مسلمانان جهان هستند.

وی با بیان این که مسلمانان براي رسيدن به موفقيت، يکتاپرستي و يکپارچگي، بايد وحدت، انسجام، انس و الفت را بين جوامع اسلامي ترويج دهند و به تعبير قرآن امتي واحده تشکيل دهند، تصریح کرد: تنها راهی که می توان خطر استکبار و استعمار را از کشورهای اسلامی دور کرد وحدت و همدلی شیعه و سنی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که دامن زدن به هر گونه اختلاف در میان مسلمانان در شرایط فعلی، خیانت آشکار به اسلام است، خاطرنشان کرد: امروز امت اسلامی باید با الگو قرار دادن سیره نبوی، دشمنان را در رسیدن به اهداف پلیدشان ناکام بگذارند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که تحقق وعده الهي مبني بر پيروزي مسلمين بر کفار نيازمند هوشياري و حرکت بر مدار وحدت است، گفت: ملت بزرگ ایران نیز در سایه وحدت و همدلی داخلی توانستند یک رژیم وابسته و ضد دینی را سرنگون و یک حکومت دینی را پایه گذاری کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هیچ مکتب و دینی به اندازه امت اسلامی از این ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردار نیست، تصریح کرد: امروز امت اسلامی می توانند ضمن حفظ عزت و اقتدار جهانی، با وحدت و همدلی همه دنیا را مدیریت کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه دامن زدن به برخی تعصبات کورکورانه مسلمانان را سرگرم یک اختلاف بیهوده کرده است، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام با تفرقه افکنی در میان امت اسلامی تلاش می کنند ضمن روشن کردن آتش اختلاف و درگیری میان امت اسلامی، حاشیه امنی برای خود و هم پیمانانش برای تحقق منافع غیرمشروع خود ایجاد کنند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروزه مسلمانان يکي از نقاط مهم و استراتژيک دنيا يعني منطقه خاورميانه را در اختيار دارند، تصریح کرد: بخش عظيمي از نفت و گاز جهان و همچنين معادن دنيا در این منطقه وجود دارد، به همین دلیل است که دشمنان همه برنامه های خود را در این منطقه متمرکز کرده اند تا از این منابع عظیم در جهت قدرت طلبی های خود سوء استفاده کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره وابستگی سران و رهبران برخی کشورهای اسلامی به دنیای غرب، این مسأله را یکی دیگر از دلایل دامن زدن به اختلافات عنوان کرد و گفت: متأسفانه به دلیل وابستگي بسياري از حکام و کارگزاران کشورهاي اسلامي به قدرت های جهاني، قدرت طلبي و همچنین ترس از قدرت های جهانی، امت اسلامي را در ضعيف ترين شرايط قرار داده است و در تصميم سازي و تصميم گيري هاي جهاني نقشي جز نقش ابزاري ايفا نمي کنند./950/202/ب2

ارسال نظرات