۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۴۶۶۷۷۵
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری:

جهاد کبیر جنگ نظامی نیست/ انقلابی گری و انقلابی ماندن مهم‌‌ترین نیاز امروز جامعه اسلامی است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری، جهاد کبیر را از محورهای گفتمان رهبری دانست و گفت: بحث جهاد کبیر، جنگ نظامی نیست؛ جهاد کبیر به معنای اطاعت نکردن از کفار و استکبار جهانی در عرصه های مختلف است.
حجت الاسلام کریم سرافراز، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام کریم سرافراز، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نشست بصیرت افزایی کارکنان سپاه شهرکرد، با تبریک فرارسیدن هفته وحدت، به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در جامع الاخبار پیرامون رسیدگی به نامه اعمال در روز قیامت اشاره کرد و افزود: در روز قیامت فردی را می آورند و او را در پیشگاه خداوند متعال نگه می دارند و نامه عملش را به دست او می دهند، در این نامه اعمالش هیچ حسنه ای وجود ندارد و دیده نمی شود، پس می گوید این نامه عمل من نیست، چون اعمالم در آن دیده نمی شود، در پاسخ می گویند خدای تو چیزی را گم نمی کند و فراموش نمی کند و عمل تو به خاطر غیبت کردن از مردم از بین رفته است.

حجت الاسلام سرافراز ادامه داد: سپس کسی را می آورند و نامه عملش را به وی می دهند که در این نامه طاعات زیادی را می بیند، در جواب خدا عرض می کند که این نامه عمل من نیست، من اینقدر طاعات و عبادات نیک نداشته ام در پاسخ می گویند: چون فلان شخص در دنیا غیبت تو را کرده حسناتش و اعمال نیکش برای تو ثبت و ضبط شده است.

وی در ادامه به محورهای گفتمان رهبر فرزانه انقلاب در دو سال اخیر و حساسیتها و تأکیدات ایشان اشاره کرد و گفت: نخستین موضوع در بیانات ایشان، حضور مردم در عرصه های گوناگون به عنوان یکی از مؤلفه های اصلی توانمندی نظام است.

حجت الاسلام سرافراز اظهار کرد: بحث اقتصاد مقاومتی و نگاه به ظرفیت ها و داشته های خودمان یکی دیگر از محورهای گفتمان رهبری است و ایشان، پیشنهادهای دهگانه ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی بیان فرموده اند، که لازم است مورد توجه مسؤولان و مردم قرار گیرد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری، استکبار ستیزی را از دیگر محورهای گفتمان رهبر معظم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب نیز مانند حضرت امام(ره)، آمریکا را دشمن درجه یک ملت و انقلاب اسلامی ایران می دانند و نباید هرگز دشمنی های دولتمردان آمریکا با ملتمان را فراموش کنیم.

این مقام مسؤول اضافه کرد: در این سالهایی که از انقلاب اسلامی گذشته است، آمریکا هر چه توانسته به ما ضربه زده و آخرینش تمدید قانون تحریم های 10ساله داماتو بود که بدون رأی مخالف در یازدهم آذرماه به تصویب رسید.

حجت الاسلام سرافراز در ادامه مسأله نفوذ موردی و جریانی را از دیگر محور های گفتمان حضرت آقا برشمرد و افزود: دشمنی که ما از در بیرون کردیم تلاش می کند از پنجره وارد شود.

وی تصریح کرد: خطر تحریف حضرت امام(ره) محور پنجم گفتمان رهبر معظم انقلاب است که 14 خرداد در مراسم ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی نیز فرمودند: «تحریف شخصیت امام، تحریف راه امام و تلاش برای منحرف کردن صراط مستقیم ملت ایران است و اگر راه امام گم یا فراموش و یا خدای نکرده عمدا به کنار گذاشته شود، ملت ایران سیلی خواهد خورد».

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری، جهاد کبیر را از دیگر محورهای گفتمان رهبری دانست و گفت: بحث جهاد کبیر، جنگ نظامی نیست؛ جهاد کبیر به معنای اطاعت نکردن از کفار و استکبار جهانی در عرصه های مختلف است.

حجت الاسلام سرافراز، انقلابی گری و انقلابی ماندن را از دیگر نکات مهم دانست و افزود: همه می توانند انقلابی باشند چراکه انقلاب رود جاری است که مهمترین شاخصه های انقلابی گری شامل پایبندی به مبانی و ارزشهای اسلام و انقلاب، هدف گیری و همت بلند برای رسیدن به آن اهداف، عدم تبعیت از دشمن و داشتن بصیرت دینی و سیاسی هستند.

وی در پایان با تبیین تهدیدات فراروی انقلاب اسلامی، درسهایی از عاشورا را با محوریت آمادگی برای گذشتن از متعلقات و دلبستگی های خود برای رضا خدا و نیل به آرمانهای انقلاب و ارزش های اسلامی بیان کرد./202/9457/ب1

ارسال نظرات