۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۴۶۶۸۲۹
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

تعامل حوزه و دانشگاه برای تربیت نسلی ولایی و انقلابی ضروری است

مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان با تأکید بر ضرورت تعامل و وحدت حوزه های علمیه و دانشگاه گفت: تعامل حوزه و دانشگاه برای تربیت نسلی ولایی و انقلابی ضروری است.
مدیرحوزه های علمیه خواهران لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سیدعلی موسوی، بعدازظهر امروز در نشست با نمایندگان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان لرستان به ضرورت تعامل حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: وحدت و تعامل حوزه و دانشگاه امری ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه حوزه و دانشگاه باید با وحدت و همدلی برنامه های اصولی و راهبردی برای مقابله با هجمه های فرهنگی ارائه دهند، افزود: وحدت حوزه و دانشگاه برای مقابله با آسیبهای اجتماعی ضروری است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان تصریح کرد: حوزه و دانشگاه در سایه وحدت و تعامل می توانند جنبه های گوناگون و ریشه مشکلات فرهنگی را بررسی کرده و راهکارهای جدی برای مقابله با این مشکلات و آسیبها ارائه دهند.

وی به نقش وحدت حوزه و دانشگاه در جهت تقویت معنویت در جامعه اشاره و عنوان کرد: با ارائه الگوهای مناسب سبک زندگی اسلامی در جامعه به ویژه بین نسل جوان می توان در این زمینه نقش آفرینی کرد.

حجت الاسلام موسوی در ادامه تأکید کرد: دانشگاهیان با بصیرت و تعامل دو سویه با حوزه های علمیه باید بتوانند به اهداف دشمن در تهاجم فرهنگی پی برده و شیوه های مقابله با این ستیز فرهنگی را به نسل جوان ارائه دهند.

وی با اشاره به تلاش و فعالیت دشمن در جهت کمرنگ کردن اعتقادات و ارزشهای دینی و اخلاقی در جامعه به ویژه بین نسل جوان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه امری ضروری برای مقابله با هجمه ها و دسیسه های فرهنگی و اعتقادی دشمنان است.

مدیر حوزه های علمیه لرستان رسالت مهم حوزه را تقویت معنویت، بصیرت افزایی و ترویج ارزشها خواند و گفت: در این عرصه حوزه نیازمند تعامل و وحدت دانشگاهیان است.

وی یادآور شد: حوزه های علمیه و دانشگاه باید با طراحی و اجرای نشستهای پی در پی بتوانند فعالیتهای خود را دائم و هدفمند ارائه دهند.

حجت الاسلام موسوی به رسالت مشترک حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: برگزاری گفتمانهای دینی، کرسیهای آزاداندیشی و سلسله نشستهای معرفتی از رسالتهای مشترک حوزه و دانشگاه در راستای تمعیق مفاهیم اخلاقی در جامعه است.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری حوزه و دانشگاه بتوان در سایه اجرای برنامه های بصیرتی، دینی و معرفتی در جهت تربیت نسلی مؤمن، ولایی و انقلابی در جامعه گام برداشت./9459/202/ب3

ارسال نظرات