۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۴۶۷۰۰۲
عضو هیأت امنای اتاق فکر تبلیغ خراسان:

ادیان الهی مرگ را انتقال و ارتقا می‌دانند

حجت الاسلام والمسلمین رجایی خراسانی با بیان این‌که مرگ در نگاه افراد دیندار امری لذت‌بخش است، گفت: ادیان الهی مرگ را انتقال و ارتقا می‌دانند.
حجت الاسلام والمسلمین رجایی خراسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین رجایی خراسانی، عضو هیأت امنای اتاق فکر تبلیغ خراسان شب گذشته در مسجد العلی ضمن قرائت آیات اول و دوم سوره مبارکه ملک، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که تمام موجودات جهان آفرینش در معرض فنا و زوال هستند و آنچه لباس وجود بر تن کرده است و قدم در جهان خلقت و آفرینش گذاشته است دوباره باید چشم از این جهان بپوشد و به جهان دیگر منتقل شود.

وی افزود: افرادی که به خداوند و جهان آخرت اعتقاد ندارند می‌گویند تمام حیات و وجود ما در همین دنیا خواهد بود و هر که بتواند بیشتر بخورد و بنوشد و لذت‌ ببرد و عیاشی کند توانسته است از حیات خودش بیشتر بهره ببرد، زیرا بعد از مرگ اتفاقی نخواهد افتاد و وجود او پایان می‌یابد و در مقابل این تفکر، پیروان ادیان الهی اعتقاد به جهان دیگری دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رجایی خراسانی با بیان این‌که پیروان اسلام مرگ را انتقال می‌دانند، ابراز داشت: پیروان ادیان به ویژه ادیان الهی مرگ را انتقال و بلکه ارتقا می‌دانند، در قرآن کریم به این نکته اشاره شده است و مرگ را به ارتقا و تبدیل خاک به گیاه و انسان تشبیه کرده است.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسن(ع)، اظهار داشت: بهترین و بالاترین شادمانی برای مؤمن هنگامی است که از این جهان به بهشت منتقل می‌شود اما برای کافر انتقال از مکان آرام و پرآسایش بهشت است به آتشی که ابدی و جاویدان در آن خواهد بود، شادمانی و نشاط در لحظه شهادت ائمه اطهار(ع) دیده شده است.

عضو هیأت امنای اتاق فکر تبلیغ خراسان در ادامه افزود: منطق دین ما این است که پیروزی و شهادت هر دو نیکو است، بنابراین دفاع از حریم و حرم اهل بیت(ع) در پی این منطق به وجود آمده است و توانسته‌اند تحول عظیمی در جهان به وجود آورند، خانواده شهدا باید افتخار کنند که در دامن این عزیزان چنین دلیرمردانی تربیت شدند که برای جامعه ما سبب سربلندی و افتخار هستند.

گفتنی است، این مراسم به یادبود و مجلس ترحیم مرحوم سیدکاظم طباطبایی اشکذری برادر حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری، نماینده محترم ولی فقیه در کشور سوریه برگزار شد و علماء و آحاد مردم در آن شرکت پرتعدادی داشتند./۸۶۲/202/ب2

ارسال نظرات