۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۴۶۷۰۹۲
عالم اهل سنت خراسان شمالی:

وحدت اسلامي عمیق‌ترین و قوی‌ترین پايگاه در برابر استكبار جهاني است

عالم اهل سنت خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت تقویت وحدت بين مسلمانان، گفت: وحدت اسلامي در عرصه‌های مختلف، عمیق‌ترین و قوی‌ترین پايگاه در برابر استكبار جهاني است.
آخوند گلدی کمالی آخوند گلدی کمالی

آخوند گلدي كمالي، عضو شورای فتاوای اهل سنت استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تبريك ولادت باسعادت پيامبر اعظم، حضرت محمد(ص) و گرامیداشت هفته وحدت، اظهار کرد: ضرورت وحدت در جوامع امروزي اعم از مسلمان و غیرمسلمان قابل انكار نيست؛ زیرا بدون وحدت جامعه به پيشرفت و استقلال نمی‌رسد.

وي با تأکید بر وحدت بیشتر بين پيروان شيعه و سني، افزود: دشمنان و سلطه گران از تمام امكانات و تجهيزات خود استفاده می‌کنند تا با تفرقه‌افکنی بين پيروان شيعه و سني و بدبين كردن آنها نسبت به يكديگر اتحاد و همبستگي آنها را از بين ببرند.

آخوند كمالي که مدیر حوزه علمیه خادمیه اهل سنت امانلی بخش جرگلان شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی هم است، اضافه کرد: دشمنان با اقدامات ضد بشری و فعالیتهای تفرقه‌افکن خود برای بزرگنمايي مشکلات جوامع اسلامی و فتنه تكفيریها تلاش کرده و در این زمینه با سوءاستفاده از احساسات عمومي پيروان شيعه و سني و به‌ ویژه فتنه تكفيري داعش، این مسائل را به محل نزاع شيعه و سني تبديل می کنند.

وي اضافه كرد: علما و مردم سني مذهب استان خراسان شمالی هيچ كدام از اقدامات ضد بشری دشمنان اسلام و اندیشه‌های انحرافي آنها همچون تكفيري و وهابي را تأیيد نمی‌کنند و با پايبندي به اصول راستين مذهب و قرآن، برای تحكيم و تقويت وحدت اسلامي تلاش می‌کنند.

آخوند کمالی با تأکید بر دوري علما از اختلافات، اظهار كرد: علما بايد از هرگونه اختلاف و تعصب كوركورانه دوري كرده و مردم را به اتحاد و همبستگي دعوت كنند؛ چرا که هر چه اختلاف بيشتر شود دشمن هم فرصت نقش‌آفرینی بيشتري می‌یابد.

وي خاطرنشان كرد: ما بايد در تعامل با يكديگر با تمركز بر ارزشها و مسائل مورد اتفاق، موانع و عوامل بازدارنده وحدت بين مسلمانان را بشناسيم و با تقويت نقاط مشترك چالشها را شناسايي كنيم و برای رفع چالشها و بحرانها تلاش كنيم.

آخوند کمالی با اشاره به مجاهدت و مقاومت تحسین‌برانگیز شيعه و سني در برابر سیاست‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان انقلاب اسلامي، ادامه داد: پيروان شيعه و سني به‌ منظور حفظ ارزشهاي والاي انقلاب و حفظ وحدت اسلامي همواره در مقابل دشمنان ايستادگي می‌کنند.

وی افزود: پيروان شيعه و سني با يكديگر برادرند و در اين زمان خاص به‌ عنوان پيروان امت اسلامي بيش از هر زمان ديگري با اتحاد و همبستگي در تمام صحنه‌های دفاع از اسلام و نظام اسلامی حضور می‌یابند.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 936 هزارنفری استان خراسان شمالی، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که بیشتر آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش‌هایی از شهرستان مانه و سملقان سکونت دارند.

یادآور می‌شود، در سال 1360 به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی(ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد(ص)، (دوازدهم ربیع‌الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به‌عنوان هفته وحدت نامگذاری شد./9314/302/ب2

ارسال نظرات