۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۴۶۷۸۴۶
آیت الله طبرسی:

اختلاف نظرهای جزئی سبب ایجاد کدورت و دشمنی میان امت اسلام نشود

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اختلاف نظرهای جزئی بین شیعه و سنی نباید سبب ایجاد کدورت و دشمنی شود، گفت: بروز هرگونه اختلاف بین شیعه و اهل سنت، تحقق خواست دشمنان اسلام است.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با تبریک ایام ولادت سراسر سعادت نبی مکرم اسلام، اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام سلاله پاکی و صفا بوده و الگوی همه پیامبران الهی هستند و درس آموزی از سیره و منش نبی مکرم اسلام سبب می‌شود تا انسان در جامعه به فلاح و رستگاری برسد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری سالروز میلاد پیامبرعظیم الشأن اسلام را نقطه اتصال میان برداران شیعه و سنی دانست و خاطرنشان کرد: مسلمانان باید در مشترکات با هم یکی باشیم و در مفترقات دشمنی‌ها را دامن نزنیم.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که زندگانی امامان معصوم سراسر سعادت و مودت است، تصریح کرد: تقوای الهی در زندگی سبب پیروزی‌های فراوانی برای انسان می‌شود.

آیت الله طبرسی با بیان این که امروز همه تلاش دشنان برای ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان خلاصه شده است، افزود: وحدت هر چه بیشتر شیعه و سنی دشمنان اسلام را نا امید می کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اختلاف نظرهای جزئی بین شیعه و سنی نباید سبب ایجاد کدورت و دشمنی شود، اعلام کرد: بروز هر گونه اختلاف بین شیعه و تسنن تحقق خواست دشمنان اسلام است.

امام جمعه ساری اختلاف در آفرینش را در راستای تعامل بشریت با جهان اطراف و اقوام مختلف خواند و خاطر‌نشان کرد: اختلاف سلیقه سبب شناخت هر چه بیشتر انسان ها از یکدیگر و تکامل بشریت می‌شود.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که برخی اختلاف نظرهای ساده نباید سبب دشمنی میان مسلمانان شود، گفت: شیعه و سنی هر دو برادر هستند و باید با وحدت و همدلی توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

امام جمعه ساری با بیان این که دشمنان اسلام تنها به فکر اختلاف و تفرقه میان مسلمانان هستند، افزود: حملات تروریستی که هر چند مدت یک بار در اماکن متبرکه در عراق صورت می گیرد نشان دهنده تلاش دشمن برای ایجاد دودستگی میان مسلمانان است.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین به فعالیت های فرقه های ضاله از جمله وهابیت در برخی نقاط کشور اشاره کرد و گفت: امروز تفکر وهابی گری بزرگترین خطری است که دنیای اسلام و مسلمانان جهان را تهدید می کند.

امام جمعه ساری با اشاره به رهنمودهای امام خمینی(ره) در اهمیت وحدت شیعه و سنی گفت: به اعتقاد امام راحل اعتقاد راسخ به توحید و توحید کلمه آن است که همه مسلمانان در سایه قرآن و اسلام حرکت کنند.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که شیعه و سنی باید از حقوق هم دفاع کنند و در برابر دشمنان اسلام ید واحد باشند، افزود: در شرایطی که دشمن همه توان خود را بری نابودی اسلام در جهان به کار گرفته، بهترین راه ایستادگی در برابر توطئه دشمنان وحدت و همبستگی امت اسلام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و تقویت ارتباط حوزه و دانشگاه را عامل رفع بسیاری از مشکلات فعلی جامعه دانست و گفت: ارتباط حوزه ودانشگاه نباید از روی شعار باشد، بلکه باید با برنامه ریزی مناسب دنبال شود

امام جمعه ساری با بیان این که بنیان علومی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود در گذشته در حوزه‌های علمیه بنا نهاده شد، خاطرنشان کرد: اما عده ای با القای این مسأله که اسلام با علم و دانشگاه مخالف است و دانشگاهیان فکر می‌کردند حوزویان انسان‌های ارتجاعی هستند که فقط به یک سلسله درس‌های بی‌ارزش مشغولند.

آیت الله طبرسی با اشاره دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره تشکیل کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها، گفت: باید در این باره اقدامات عملی انجام شود تا دغدغه های رهبری در این مورد رفع شود و نیز برای دانشجویان نیز فضایی برای فهم مناسب دین فراهم شود.

وی نشر و تقویت احکام اسلامی را از وظایف مهم روحانیت و حوزه های علمیه دانست و تصریح کرد: در مقابل دانشگاه ها نیز وظیفه پیشرفت در مباحث علمی را بر عهده دارند. اگر این دو گروه با هم باشند و هیچ تعارضی با هم نداشته باشند، دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکنند.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که امام راحل با تأکید بر وحدت حوزه و دانشگاه درپی شکوفایی نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند، ادامه داد: امام راحل می دانستند دشمنان در پی تفرقه میان حوزه و دانشگاه هستند، به همین دلیل پیشنهاد تعامل و وحدت میان این قطب علمی را مطرح کردند.

وی با بیان این که تأکید همیشگی امام راحل بر وحدت حوزه و دانشگاه زمینه تفرقه و تشتت را از میان این دو مرکز بزرگ علمی کشور برداشت، افزود: امروز برای بقای نظام و حفظ و نگهداری و حراست از این دو بال یعنی علم و دین از آن محافظت کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، وحدت را اصل، ریشه و یک مسأله استراتژیک دانست و خاطرنشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همه افکار و قوانین باید در یک مسیر که همان تعالی و سعادت نظام دینی است باشد.

وی، نابودی ارزش ها و ایجاد تفرقه میان ملت را مهم ترین هدف دشمنان نظام اسلامی در شرایط فعلی دانست و با بیان این که حوزویان و دانشگاهیان در صحنه‌های مختلف انقلاب به ویژه همراهی با امام در پیروزی آن نهضت عظیم نقشی ارزنده ایفا کردند، تصریح کرد: حضور این دو قشر تأثیر‌گذار در هشت سال جنگ تحمیلی نیزحائز اهمیت است که باید به آن بیشتر پرداخته شود.

امام جمعه ساری با بیان این که امام خمینی(ره) فرهنگ تقابل حوزه و دانشگاه در آن دوران را به تعامل و وحدت تبدیل کردند، بیان داشت: امام راحل با دوراندیشی خاص خود توانستند یک وحدت رویه را میان حوزیان و دانشگاهیان ایجاد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بروز خسارات بالای برف اخیر به باغات مرکبات استان، تصریح کرد: دولت وعده‌ای نسبت به پرداخت خسارات باغداران کرده است که امیدواریم عملیاتی شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که درآمد اصلی مردم مازندران کشاورزی و باغداری است، افزود: حمایت از تولید ملی از طریق کمک به فعالان این حوزه محقق می‌شود و مسؤولان باید نسبت به این مسأله مهم اقدامی انجام دهند./950/201/ب2

ارسال نظرات