۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۴۶۷۸۵۶
با حضور آیت الله فاضل لنکرانی؛

مراسم عمامه‌گذاری طلاب مراغه برگزار شد

همزمان با میلاد رسول گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) مراسم عمامه‌گذاری تعدادی از طلاب مدارس علمیه شهرستان مراغه برگزار شد.
عمامه گذاری طلاب مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم عمامه‌گذاری طلاب مدارس علمیه مراغه به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزوی این شهرستان پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون 650 طلبه در شهرستان مراغه در سطح ‌های مختلف مشغول فراگیری علوم و معارف دینی هستند.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که تمامی سطوح علمی حوزه علمیه در پنج مدرسه علمیه مراغه دایر است، خاطرنشان کرد: در گذشته بیش از 20 مدرسه علمیه در این شهرستان فعال بود که با نگاه ضداسلامی رژیم سابق برخی از آنها تخریب، برخی به مدارس و برخی تغییر کاربری داده شدند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که به دنبال احیای مدارس علمیه و احیای جایگاه تاریخی مراغه در فقه و فقاهت هستیم، تصریح کرد: استقبال روزافزون جوانان مراغه و دیگر شهرهای همجوار برای تحصیل در مدارس علمیه این شهر ضرورت توسعه مدارس علمیه را نمایان می کند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که شهرستان مراغه قطب مراکز حوزوی در منطقه شمالغرب شناخته می شود، گفت: انتظار داریم عموم مردم به ویژه خیرین در توسعه و احیای مدارس علمیه منطقه همت کنند تا شاهد گسترش مکتب رسول الله و فقه جعفری باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های مختلف دشمنان اسلام و تشیع در مقابله با فرهنگ و معارف ناب اسلامی، اظهار داشت: دشمنان با فرقه‌سازی و ترویج شبهات و تفکرات التقاطی به دنبال انحراف در آموزه های اسلام ناب و مکتب تشیع هستند.

امام جمعه مراغه افزود: در چنین شرایطی رسالت روحانیت و حوزه‌های علمیه بیش از هر زمان دیگری خطیر و حساس است، امروز نیازمند علما و روحانیانی فاضل و مهذب هستیم تا به صورت منطقی، عقلایی و علمی پاسخگوی نیاز معرفتی و شبهات نسل جوان جامعه باشند.

گفتنی است، همزمان با میلاد رسول گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) مراسم عمامه‌گذاری 22 تن از طلاب مدارس علمیه شهرستان مراغه امروز با حضور آیت الله فاضل لنکرانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مسجد جامع مراغه برگزار شد./935/203/ب2

 

ارسال نظرات