۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۴۶۷۹۲۲

تأکید ائمه جمعه عراق بر لزوم حل مشکلات داخلی و مبارزه با فساد

ائمه جمعه عراق اظهار داشتند که مسؤولان باید به حل مشکلات داخلی و مبارزه با فساد بپردازند.
خطيبان جمعه عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد فلک نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در استان بصره برگزار شد، به انتقاد از سیاستمداران و مسؤولان عراقی پرداخت و گفت: ما به هیچ یک از مسؤولان که وارد استان بصره می‎شوند خوشامد نمی‎گوییم و مردم حق دارند که علیه سیاست و مدیریت آن‎ها تظاهرات کنند.

وی افزود: ما احتیاجی به مسؤولان بی کفایت نداریم و اجازه نمی‎دهیم وارد استان بصره شوند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: حکومت‌‎های محلی در استان بصره باید از نیروهای امنیتی حمایت و پشتیبانی کنند. نیروهای امنیتی مسؤولیت بزرگی در محافظت از مردم و حل اختلافات بین عشائر بر عهده دارند.

تاکید امام جمعه ناصریه بر واگذاری اختیارات وزارتخانه‎ها به حکومت‎های محلی

حجت الاسلام شیخ محمد مهدی الناصری امام جمعه ناصریه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد شیخ عباس الکبیر برگزار شد، خاطرنشان کرد: دولت و پارلمان باید طرح انتقال وظایف و فعالیت‎های وزاتخانه‎ها به حکومت‎های محلی را پیگیری و ادامه دهند.

وی بیان داشت: اقداماتی که اکنون از سوی برخی مسؤولان صورت می‎گیرد برخلاف قانون واگذاری اختیارات وزارتخانه‎ها به حکومت‎های محلی است که این مساله موجب تزلزل در ثبات عراق شده است.

امام جمعه ناصریه ادامه داد: حیدر العبادی نخست وزیر عراق باید به اوضاع و رویدادهای که در این کشور رخ می‎دهد آگاه باشد تا بتواند در صورت نیاز تصمیم لازم را بگیرد و اجازه ندهد قوانین و طرح‎های ملی نادیده گرفته شود.

امام جمعه بغداد خواستار همبستگی دولت و مردم شد

حجت الاسلام رسول الیاسری امام جمعه بغداد در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الرحمن برگزار شد بر ضرورت اصلاحات در دولت تاکید کرد و گفت: مردم به جای شکایت و گلایه از دولت به یاری مسؤولان بشتابند. ارتباط و همبستگی مسؤولان و مردم اقدام بسیار ضروری است.

وی خواستار رعایت انصاف و عدالت در انجام وظایف شغلی شد و ابراز داشت: مسؤولان در انجام وظایف نباید کوتاهی کنند زیرا مراکز و موسسات دولتی به مردم تعلق دارند.

امام جمعه بغداد با بیان اینکه منصب‎های دولتی محل تسویه حساب شخصی و حزبی نیست، عنوان کرد: مسؤولان قوه قضائیه باید به مبارزه با فساد بپردازند تا مشکلات این کشور حل و فصل شود./994/ب901/د

ارسال نظرات