۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۴۶۸۱۴۲
در تبریز؛

همایش نقش وحدت حوزه و دانشگاه در تحقق گفتمان انقلاب اسلامی برگزار شد

همایش نقش وحدت حوزه و دانشگاه در تحقق گفتمان انقلاب اسلامی با حضور آیت الله صدیقی در دانشگاه تبریز برگزار شد.
حجت الاسلام کاملی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام‌ حسن کاملی‌فر، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در همایش «نقش وحدت حوزه و دانشگاه در تحقق گفتمان انقلابی‌گری» با تأکید بر این‌که وحدت این دو نهاد علمی موجب تعالی نظام بوده است، اظهار داشت: منظور از وحدت حوزوی شدن دانشگاهیان و یا دانشگاهی شدن حوزویان نیست.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره ابعاد، ویژگی‌ها و اهداف وحدت حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: وحدت در هدف، مورد نظر معظم‌له است، اگر حوزه و دانشگاه در تحقق جنبش نرم‌افزاری، ترویج مکارم اخلاقی و تولید علم موفق عمل کنند، به یقین تعالی نظام اسلامی ایران قطعی خواهد بود.

حجت الاسلام کاملی‌فر با بیان این‌که ستاد بزرگداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه در استان آذربایجان‌شرقی برای نخستین بار با مشارکت هر دو نهاد توانست برگزاری این همایش را اجرایی کند، تصریح کرد: این همایش حاصل همگرایی و وحدت علمی حوزه و دانشگاه در تبریز بوده و با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان خروجی همایش را مورد بهره‌برداری قرار داد.

وی هدف از برگزاری همایش را بررسی راهکارهای عملی در راستای تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه دانست و گفت: سعی می شود، نکته نظرات طرح شده در این همایش که از سوی اندیشمندان این نهاد ارائه شود؛ در همه ابعاد منعکس و ظرفیت‌های علمی و فرهنگی برای تحقق انقلابی‌گری به کار گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا با تأکید بر این‌که اساتید حوزه و دانشگاه نقش مؤثر در پایداری وحدت بر عهده دارند، افزود: این همایش راهی برای تحقق انقلابی‌گری بوده که مسأله اصلی جامعه و مطالعه مقام معظم رهبری است و همچنین راهی برای تداوم انقلاب و حفظ و تقویت تفکر انقلابی خواهد بود.

حجت الاسلام کاملی‌فر با بیان این‌که وحدت حوزه و دانشگاه نقشه راهی برای ایجاد ساز و کار مناسب در ترویج ارزش‌های دینی و اخلاقی در جامعه است، افزود: آنچه مسلم است؛ دشمنان نظام به هیچ عنوان راضی به وحدت حوزه و دانشگاه نیست، بنابراین همواره به دنبال ترویج بدبینی میان حوزه و دانشگاه نسبت به همدیگر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک پیروزی های اخیر جبهه مقاومت اسلامی و آزادسازی حلب، اظهار داشت: امروز به یُمن خون پاک شهدا و شهدای مدافع حرم؛ نظام جمهوری اسلامی اراده خود را بر قدرت‌های منطقه از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی و شیوخ مرتجع عربی منطقه غلبه کرده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: تاریخ نشان داده هر جا روحیه انقلابی‌گری میان ملت جوشش داشته است؛ موفق بوده ایم؛ اما هر جا فقط شعار داده‌ایم، عقب مانده‌ایم، با الگوبرداری از فرمایش رهبری باید روحیه انقلابی را در جامعه تقویت کنیم./935/202/ب2

ارسال نظرات