۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۴۶۸۴۱۳
با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی؛

زائرسرای ارزان قیمت کرامت افتتاح شد

آیت الله علم الهدی در آیین افتتاح زائرسرای کرامت، گفت: تامین زائرسرای ارزان از مطالبات رهبر معظم انقلاب بود که متاسفانه مورد توجه دولت ها قرار نگرفت.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم افتتاح زائرسرای کرامت، ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) و شهردار مشهد مقدس در بولوار وحدت مشهد برگزار شد.

آیت الله سید احمد علم الهدی در این مراسم اظهار کرد: تامین زائرسرای ارزان از مطالبات مکرر مقام معظم رهبری بود که متاسفانه مورد توجه دولت ها قرار نگرفت. سه استاندار وعده و قول پیگیری و اجرای این مساله را داده بودند اما اقدامی صورت نگرفت.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با قدردانی از تلاش های شهردار مشهد برای تحقق این امر، افزود: حضور آقای مرتضوی مسیر کار را برای ما میان‌بر کرد و طرحی که وی تحت عنوان «زمین و پروانه رایگان» اعلام کرده و ساخت بنا را بر عهده کمیته امداد و مراکز استان ها گذاشتند، مؤثر واقع شد.

وی به حضور مؤثر آستان قدس رضوی برای احداث زائرسراهای ارزان قیمت نیز اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه این مشکل با دستور اکیدی که مقام معظم رهبری به حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی دادند در حال برچیده شدن است. با این کیفیت هیچ زائری در هیچ فصلی روی زمین نمی ماند.

سید صولت مرتضوی، شهردار مشهد نیز ضمن تشکر از حمایت های آستان قدس رضوی و کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: شهرداری مشهد برای این امر 22 هکتار پروانه روی زمین های رایگان تامین کرد که آورده شورای شهر و شهرداری برای این کار 350 تا 360 میلیارد تومان است.

وی تأکید کرد: برنامه داریم تا پایان امسال تعداد قابل توجهی از این مکان ها را احداث کنیم و تا شش ماهه اول سال 96 تعداد قابل توجه دیگری را به آن مقدار اضافه کنیم. برنامه ریزی ما برای این مکان ها به طور هتلینگ و به صورت تختی بوده به طوری‌که در هر شب 30 هزار تخت را برای زائران تأمین کنیم.

پرویز فتاح، رییس کمیته امداد خمینی نیز در ادامه اظهار کرد: در رابطه با زمان بندی این کارها بنده معتقدم که باید سریع تر و ضربتی تر و انقلابی تر کار را به انجام رساند. اگر آقای شهردار زمین هایی را به ما بدهند ما قول می دهیم منابع مالی ساخت و ساز آن را هرطور که شده تامین کنیم و تمام سعی و تلاش خودمان را جهت ساخت و عمران و آباد کردن به کار خواهیم برد./201/820/ب1

ارسال نظرات