۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۴۶۸۴۹۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

تجهیز کتابخانه های تبریز به کتاب های نفیس، ارسال کمک های مردمی عجب شیر به مدافعان حرم و مردم سوریه و همایش ملی «نقش حقوق در اقتصاد مقاومتی و مبارزه با مفاسد اقتصادی» از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‎‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز از تجهیز کتابخانه های این شهر به کتاب های نفیس خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون 27 کتابخانه مجهز شهرداری تبریز در نقاط مختلف شهر آماده خدمت رسانی به شهروندان بوده و به منظور اشاعه فرهنگ کتابخوانی، این کتابخانه ها با بیش از 14 عنوان کتاب نفیس در موضوعات مختلف از جمله سبک زندگی ایرانی اسلامی، اخلاق شهروندی و کتب مختلف آموزشی تجهیز شد. 
وی با بیان اینکه اشاعه فرهنگ کتابخوانی در میان شهروندان موجب توانمند سازی جامعه در برابر تهدیدهای فرهنگی و آسیب های اجتماعی می شود، اظهار کرد: این اقدام با توجه به نیاز جامعه و ضرورت ارتقای سرانه کتابخوانی در میان اقشار مختلف جامعه انجام شده است.
معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز ادامه داد: کتاب و فرهنگ کتابخوانی در جامعه کنونی ما مظلوم واقع شده و این امر موجب شده تا بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی به علت نبود آگاهی کافی نسبت به آن ها، جامعه را تهدید کند. کاملا واضح است که نفوذ فرهنگی و اجتماعی در جامعه ای آگاه نسبت به هویت و عقبه فرهنگی تاریخی خود، به مراتب دشوارتر از جامعه ای بی سواد و بی اطلاع است.
حجت الاسلام حمیدی افزود: اشاعه فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در جامعه ابزاری است تا مسئولان فرهنگی بتوانند از این طریق با افزایش اطلاعات شهروندان، آنان را در برابر تهدیدات فرهنگی و آسیب های اجتماعی توانمند کرده و شهری آگاه را در راستای توسعه پایدار رقم زنند.


ارسال کمک های مردمی عجب شیر به مدافعان حرم و مردم سوریه
مسوول اجرائی ستاد پشتیبانی مدافعان حرم شهرستان عجب شیر گفت: کمک های مردمی جهت حمایت از مردم مظلوم سوریه و تقویت جبهه مقاومت اسلامی و مدافعان حرم، شامل یک میلیارد و800 میلیون ریال کمک غیر نقدی و 500 میلیون ریال کمک نقدی به سوریه ارسال شد.
رحیم احدی با بیان این‌که کمک های غیرنقدی بیشتر شامل پتو، لباس گرم و موادغذایی است، افزود: سه هزار و 400 تخته پتو و 4هزارتن مواد غذایی و بهداشتی کمک های غیرنقدی مردم عجب شیر به مردم سوریه است که امروز به ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت شمال غرب کشور تحویل داده شد.
وی افزود: از جمله اهداف این ستاد جهت جمع آوری کمک های نقدی وغیر نقدی مردم باتوجه به کاهش دمای هوا و کمبود مواد غذایی و امکانات جهت رفع نیاز های رزمندگان سپاه اسلام است. جمع آوری کمک برای جبهه مقاومت و مردم جنگ زده و مظلوم سوریه همچنان ادامه خواهد داشت.


همایش ملی «نقش حقوق در اقتصاد مقاومتی و مبارزه با مفاسد اقتصادی» برگزار می شود
اولین همایش ملی نقش حقوق در اقتصاد مقاومتی و مبارزه با مفاسد اقتصادی با همکاری جهاد دانشگاهی استان آذربایجان‌ شرقی و پژوهشکده توسعه و برنامه‌ ریزی جهاد دانشگاهی، ۱۶ اسفند سال جاری در شهر تبریز برگزار می ‌شود.
علل عدم اجرای کامل قوانین موجود هم سو با اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، جایگاه تقنین در مبارزه با مفاسد اقتصادی، الزامات و راهکارها، نقش مراجع نظارتی در خصوص اجرای قوانین مرتبط با اقتصاد مقاومتی و مبارزه با مفاسد اقتصادی، بررسی باز تعریف قوانین قضایی و جزایی برای مبارزه با فساد اقتصادی، راهکارهای ارتقای نظام سلامت اداری و بانکی و جلوگیری از رانت‌خواری و فساد اداری و لزوم شناسایی و نظارت بر گلوگاه‌های فساد در نظام اداری و دستگاه‌های دولتی از جمله محورهای این همایش عنوان شده است.
بررسی جایگاه قانون در مبارزه با مفاسد اقتصادی، توجه به نقش مراجع نظارتی و هم‌چنین تلاش برای ارتقای نظام سلامت اداری و ارائه راهکارها، تلاش برای ارتقای سلامت نظام بانکی نیز از اهداف مهم برگزاری این همایش است.
اساتید دانشگاهی، قضات، وکلا، حقوق‌ دانان، دانش‌ پژوهان و دانشجویان تا ۱۶دی ماه سال جاری فرصت دارند تا چکیده مقالات خود را به دبیرخانه این همایش به آدرس اینترنتی www.TCRL.ir ارسال کنند.


اهدای ۲۰ جهیزیه نوعروس به نیت شهدای مدافع حرم
یداله ادیبان، رئیس مرکز نیکوکاری مسجد چهارده معصوم(علیه السلام) شهرک پرواز تبریز، گفت: مرکز نیکوکاری مسجد چهارده معصوم(علیه السلام) شهرک پرواز تبریز به مناسبت سالروز میلاد حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) و امام جعفر صادق(علیه السلام) در یک حرکت خداپسندانه، اقدام به اهدای ۲۰ جهیزیه نوعروس به نیت شهدای مدافع حرم کرد.
وی ارزش ریالی این مقدار جهیزیه را مبلغ ۲ میلیارد ریال برآورد کرد که از خیرین و نیکوکاران و عموم مردم جمع آوری شده است و افزود: در این مراسم، از تک تک خانواده های شهدای مدافع حرم استان آذربایجان شرقی تجلیل شد./935/303/ب3

 

ارسال نظرات