۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۴۶۸۵۰۹
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

هنر بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم قرآن به جامعه است

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از بهترین ابزارها برای انتقال مفاهیم قرآن به جامعه را ابزار هنر دانست و گفت: هنرمندان باید در صحنه حاضر شوند و مفهوم آیات قرآن را به جامعه انتقال دهند.
حشمتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امشب در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری هفته قرآن و عترت خراسان جنوبی اظهار داشت: انسان ها باید نسبت به قرآن اهتمام بیشتری داشته باشند، مابقی معجزات پیامبران حسی بوده و تنها قرآن معجزه پیامبراکرم(ص) عقلی است.

وی با بیان اینکه قرآن معجزه ای است که باید صاحبان خرد به آن مراجعه کنند، گفت: قرآن نازل شده که انسان ها در آیات آن تدبر کنند، یکی از اهداف وزارت این است که محجوریت قرآن را بزداییم و این محجوریت قرآن یعنی قرآن را تلاوت کنیم و آن را از باب تذکر قرار دهیم.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از بهترین ابزارها برای انتقال مفاهیم قرآن به جامعه را ابزار هنر دانست و افزود: هنرمندان باید در صحنه حاضر شوند و مفهوم آیات قرآن را به جامعه انتقال دهند.

حجت الاسلام حشمتی تصریح کرد: خراسان جنوبی دارای استعدادهای زیادی است که باید به آن ها توجه شود و زمینه فعالیت هنرمندان را در استان فراهم کنیم، جامعه هنری باید آثاری را خلق کنند که مفاهیم قرآنی را در جامعه انتقال دهد.

وی با بیان اینکه باید در جامعه قرآن را بفهمیم و سپس به آن عمل کنیم، ادامه داد: چیزی که نفهمیم نمی توانیم به درستی به آن عمل کنیم، بزرگان دین باید قرآن را برای مردم توضیح بدهند و مفاهیم را به مردم بگویند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های هفته قرآن و عترت استان این بود که جشنواره ها این هفته در تمام شهرستان های استان برگزار شد، برخی از آثار استان می تواند در نمایشگاه های ملی در معرض عموم قرار بگیرد.

حجت الاسلام حشمتی پیام قرآن و عترت را پیام اخلاق، نودوستی، صلح و زندگی همراه با عزت دانست و اظهار کرد: باید در مسیر اعتلای فرهنگ قرآن و عترت گام برداریم./880/202/ب3

ارسال نظرات