۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۴۶۸۹۹۲
رييس مدرسه دارالعلم و باب العلم كاشان خبر داد؛

تشكيل جامعه وعاظ و سخنرانان شهرستان كاشان

رييس مدرسه دارالعلم و باب العلم كاشان از تشكيل جامعه وعاظ و سخنرانان شهرستان كاشان خبرداد و گفت: تشكيل جامعه وعاظ و سخنرانان شهرستان كاشان با درخواست وعاظ منطقه از نماينده ولي فقيه در كاشان تشكيل شده و در مرحله ابتدايي است.
حجت الاسلام والمسلمين حسن اعتمادي رييس حوزه علميه آيت الله اعتمادي كاشاني

حجت الاسلام سيد حسن اعتمادي كاشاني، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، گفت: به دنبال درخواست وعاظ منطقه كاشان از آيت الله نمازي نماينده ولي فقيه در كاشان براي تشكيل تشكلي مستقل براي وعاظ و سخنرانان منطقه كاشان و موافقت آيت الله نمازي نخستین جلسه جامعه وعاظ كاشان با حضور نماينده ولي فقيه در كاشان برگزار شد.

وي افزود: وعاظ و سخنرانان منطقه كاشان از نخستین جلسه اين تشكل استقبال خوبي كردند و دغدغه هاي شهرستان، از سوی وعاظ و منبري ها مطرح شد و نماينده ولي فقيه در كاشان نيز رهنمودهايي را بيان كرد.

رييس مدرسه دارالعلم و باب العلم كاشان اظهار اميدواري كرد با اولويت هايي كه براي امور تبليغي در شهرستان كاشان تدوين شده است، اين تشكل كار سامان دهي و سازماندهي امور تبليغي شهرستان كاشان را در اولويت فعاليتهاي خود قرار خواهد داد.

حجت الاسلام اعتمادي كاشاني گفت: جامعه وعاظ و سخنرانان شهرستان كاشان با همكاري اداره تبليغات اسلامي كاشان و ارگانهاي ذيربط كار سازماندهي وعاظ و سخنرانان را در كاشان انجام خواهد داد تا مشكلات تبليغي و دغدغه هاي مبلغان شهرستان كاشان برطرف شود.

به گفته وي، شهرستان كاشان بيش از يكصد منبري و سخنران در كاشان و قم دارد كه همه عضو اين تشكل هستند و ما از نظرات و پيشنهادات آنها براي بهبود فعاليتهاي تبليغي شهرستان استفاده خواهيم كرد.

رييس مدرسه دارالعلم و باب العلم كاشان با اشاره به اينكه مشابه چنين تشكيلاتي در تهران و ديگر شهرستانها فعاليت دارد، گفت: شهرستان كاشان به عنوان شهر هياتهاي مذهبي با بيش از 700 هيات مذهبي، ضرورت تشكيل جامعه وعاظ و سخنران كاشان براي ايجاد وحدت رويه وعاظ و منبري هاي شهرستان براي امور تبليغي هماهنگ احساس مي شد.

حجت الاسلام اعتمادي كاشاني يادآور شد: جلسات اين تشكل با حضور همه اعضا تشكيل و از نظرات و پيشنهادات اعضا براي پيشبرد اهداف استفاده خواهد شد.

وي افزود: در كنار فعاليتهاي جامعه وعاظ و سخنرانان كاشان به مرور كار تهيه ساختار، آئين نامه و اساسنامه تهيه و تدوين و رای گيري براي نايب رييس اول و دوم، منشي، تداكرات و طرح و برنامه در تشكيلات انجام خواهد شد تا ساختار تشكل مشخص شود.   

رييس مدرسه دارالعلم و باب العلم كاشان يادآور شد: رييس مدرسه دارالعلم و باب العلم كاشان مي تواند آسيبهاي پيش رو را برطرف كند و انس و همدلي بيشتري بين مبلغان شهرستان كاشان ايجاد كند و در نتيجه جلوی دسيسه هاي معاندين براي ايجاد اختلاف بين اين گروه مقدس را بگيرد.

وي افزود: كاشان همانگونه كه مركز خدمات حوزه را دارد كه خيلي از شهرستانها ندارند، اين استعداد و ظرفيت را دارد كه داراي تشكل جامعه وعاظ و سخنران باشد، چرا كه  كاشان به دليل موقعيت ويژه و خاص و همچنين وجود علماي بزرگ در طول تاريخ مي‌تواند چنين تشكلي را داشته باشد./302/1307/ب1

ارسال نظرات