۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۴۶۹۴۵۲
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

تطهیر اصحاب فتنه، خیانت به آرمان های انقلاب است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه امروز برخی ها در کشور، قصد تطهیر اصحاب فتنه را دارند، گفت: این عده به این نمی‌اندیشند که از کسانی دفاع می‌کنند که به انقلاب پشت کردند و به امام راحل و سیدالشهدا(ع) اهانت کردند.
امام جمعه نوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت‌الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در دیدار ستاد برگزاری مراسم نهم دی در دفتر امام جمعه، نهم دی را روز بصیرت و میثاق ملت بزرگ ایران با ولایت دانست و گفت: ملت ولایت مدار و با بصیرت ایران اسلامی در چنین روزی بار دیگر با ولایت تجدید بیعت کردند.

وی با بیان این که دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی در جریان فتنه 88 به دنبال یک انقلاب مخملی بودند، افزود: اما هوشیاری و بصیرت ملت ایران در سایه رهنمودها و تدابیر ارزشمند و عالمانه مقام معظم رهبری مانع از تحقق توطئه خطرناک دشمن شد.

امام جمعه نوشهر با بیان این که دشمن با سوء استفاده از برخی اعتراضات انتخاباتی تلاش کرد یک جبهه مخالف انقلاب و نظام اسلامی را برای اجرای پروژه براندازی تشکیل دهد، خاطرنشان کرد: اگر آگاهی بخشی و روشنگری مقام معظم رهبری نبود دشمن به اهداف از پیش تعیین شده خود می رسید.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران بزرگترین گناه فتنه‌گران را امیدوارکردن دشمنان نظام برشمرد و گفت: در آن سال 40 میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند که فتنه‌گران آن را نادیده گرفته و هشت‌ ماه در کشور آشوب به پا کردند.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که نبود تقوای جمعی، جاه طلبی، مرزبندی‌ نکردن با دشمن و عدم تمکین قانون و آرای مردم از عوامل ایجاد فتنه در سال 88 بود، افزود: باید مصالح کشور بر هر گروه و سلیقه سیاسی ترجیح داده شود.

مسؤول حوزه علمیه شهید بهشتی نوشهر ادامه داد: مردم در نهم دی بصیرت خوبی نشان دادند و وظیفه ما اکنون گرامی‌داشتن این روز، بصیرت و بیداری است، باید قانون‌محور و ولی‌فقیه محور باشیم، چراکه دشمنان همواره بیدار هستند.

وی با بیان این که اگر امروز نیز هوشیار و بابصیرت نباشیم و اگر آن عوامل فتنه‌انگیز دوباره بروز و ظهور کند، فتنه‌ای به مراتب بدتر اتفاق می‌افتد، بیان داشت: امروز نخبگان و خواص جامعه رسالت سنگینی در حفظ و حراست انقلاب و دستاوردهای آن بر عهده دارند.

حجت الاسلام مشایخ در ادامه سخنان خود با بیان این که متأسفانه امروز برخی ها در کشور، قصد تطهیر اصحاب فتنه را دارند، ادامه داد: این عده به این نمی‌اندیشند که از کسانی دفاع می‌کنند که به انقلاب پشت کردند و به امام راحل و سیدالشهدا(ع) اهانت کردند.

امام جمعه نوشهر با اشاره به این که در آن سال ضد انقلاب در پشت فتنه‌گران، سنگر گرفت و شعارهای خود را مطرح می کرد، افزود: فتنه گران با عملکرد نادرست خود خسارت های سنگین و جبران ناپذیری را به کشورمان تحمیل کردند که جبران آن به همین آسانی نیست.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که بصيرت، آگاهي، دشمن‌شناسي و ولایت مداری ملت ایران، حماسه عظیم 9 دی را خلق کرد، بیان داشت: این حماسه عظیم و کاملاً مردمی برای همیشه در تاریخ جاودانه ماند و هیچ گاه به فراموشی سپرده نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضور رهبری هوشمندانه و مردمی با بصیرت انقلاب عظیم اسلامی را به پیروزی رساند، گفت: پیروزی، استمرار و بقای انقلاب اسلامی نیز در گرو رهبری و حضور با بصیرت ملت است.

مسؤول حوزه علمیه نوشهر، استکبار ستیزی را مهم ترین گفتمان ملت ایران در عرصه های مختلف دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز بر پایه مبارزه با استکبار و جلوگیری از هر گونه نفوذ و دخالت مستکبران در کشور شکل گرفت.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که مخالفان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سال 88 نفاق درونی خود علیه انقلاب و نظام را آشکار کردند، بیان داشت: برخی عناصر فتنه داخلی با همکاری و حمایت فتنه گران خارجی تلاش کردند تا انقلاب اسلامی را با یک بحران عظیم مواجه کنند که منجر به براندازی شود.

وی با اشاره به این که دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب در روز عاشورا به مقدسات اسلامی و ارزش های دینی جسارت و اهانت کردند، تصریح کرد: این مسأله موجب جریحه دار شدن قلوب و احساسات دینی ملت دیندار و ولایت مدار ایران اسلامی شد و حماسه نهم دی را به وجود آورد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت ایران در سال 88، وحدت ملی خود را به رخ جهانیان کشیدند، گفت: اين آزمون بزرگ عوام با ديانت در مقابل خواص بي‌ديانت و خائن به امام و رهبري قرار گرفتند و برخي از آنها با سكوت خود محور فتنه شدند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ملت ایران با آن حضور حماسی خود در نهم دی جهانیان را شگفت زده کردند، افزود: مردم کشورمان هیچ گاه در برابر هتاکی های دشمنان به اسلام، انقلاب و ارزش های دینی سکوت نمی کنند، چون این ملت رمز بقای انقلاب و اسلام را همین عزاداری ها و ارزش های دینی می دانند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که رخداد چنین حوادثی در تاریخ انقلاب اسلامی همواره برای ملت ایران درس های عبرت آموزی خواهد بود، تصریح کرد: فتنه سال 88 ثابت کرد که مردم کشورمان برای حراست از انقلاب و آرمان های آن با هیچ کسی تعارفی ندارند و تا آخرین نفس پای آرمان های انقلاب خواهند ایستاد.

امام جمعه نوشهر با تأکید براین که نباید حماسه های عظیمی چون 9 دی به فراموشی سپرده شود، گفت: این حرکت های انقلابی عظیم که رمز بقای انقلاب و نظام اسلامی است هر روز باید پویا و زنده تر از گذشته گرامی داشته شوند./1317/202/ب2

ارسال نظرات