۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۴۶۹۹۱۸

تاکید سرپرست سازمان حج و زیارت بر ادامه سیاست‌‌های کلان این سازمان

مراسم معارفه سرپرست سازمان حج و زیارت با تاکید بر ادامه سیاست های کلان این سازمان در توسعه زیرساخت‌ها برگزارشد.
تودیع و معارفه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعید اوحدی رئیس سابق سازمان حج و زیارت در مراسم تودیع و معارفه رؤسای جدید و قدیم سازمان حج و زیارت که عصر روز دوشنبه با حضور جمعی از مقامات لشکری و کشوری و مدیران حج و زیارت در سازمان حج و زیارت برگزار شد با شرح فاجعه منا و برخوردهای سعودی‌ها با این مصیبت به سه اصل مهم در این راستا و به عصاره سه تجربه مهم اشاره کرد و گفت: نقش مقام معظم رهبری، انسجام در مجموعه حج و زیارت و ظرفیت عظیم کارآمد نیروهای انسانی متعهد و ولایتمدار که در سخت‌ترین شرایط با وجود تعلیق حج و عمره و حتی قانون‌شکنی‌های برخی وفادار مانده‌اند، سه عامل مهم دستیابی به اهداف و قله‌ها افتخار و عبور از هر چالشی است که باید به آنها متوسل شویم.

همچنین در این مراسم حمید محمدی سرپرست جدید سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ما نمی‌خواستیم بدون آقای اوحدی در این سازمان باشیم، چرا که در اصل انگیزه آمدنم به این سازمان فقط در کنار وی بودن بود اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های زیارتی در عتبات عالیات باید بیشتر باشد. امروز که حج و عمره تعلیق شده و جمعیت زائران عتبات رو به افزایش است، می‌فهیم که حرکت‌های انجام شده برای توسعه زیرساخت چقدر مهم بوده است. قرار است مسیر قبلی ادامه داده شود تا تصمیم دیگری بگیرند.

وی با اشاره به فعالیت‌های غیرمجاز در عتبات عالیات اظهار کرد: با وجود قوانین و مصوبات مختلف در مراجعی چون شورای عالی امنیت ملی، اما کماکان شاهد فعالیت‌های غیر مجاز در این حوزه هستیم. امیدواریم با حمایت وزیر این مشکل حل شود، البته با در نظر گرفتن حق زائر می‌دانیم باید ظرفیت‌ها ارتقا یابد تا افزون بر اقدامات قانونی، به نوعی با ارتقای خدمات و ظرفیت مانع جریان‌های غیرمجاز شویم.

همچنین در این مراسم از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لوح تقدیر نفیسی به اوحدی اهدا و حکم سرپرستی حمید محمدی در سازمان حج و زیارت نیز به وی اعطا شد. از سوی بعثه مقام معظم رهبری و رییس بنیاد شهید نیز لوح‌های جداگانه تقدیر به رییس پیشین سازمان حج و زیارت اهدا شد./202/816/ب1

ارسال نظرات